آخرین وضعیت از زبان رئیس سازمان؛

جزئیات پرداخت مطالبات و تعرفه‌های پرستاران

اقتصاد ایران: احمد نجاتیان، رئیس‌کل سازمان نظام‌پرستاری، آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پرستاران و فرایند تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را تشریح کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، نجاتیان با بیان این مطلب گفت: کارگروهی برای بررسی فرمول پرداخت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شده است که طی یک ماه گذشته چهار جلسه برگزار کرده است. این کارگروه به بررسی نواقص طرح پیشنهادی سازمان نظام‌پرستاری پرداخته و طرح نهایی را به وزارت بهداشت ارسال خواهد کرد.

وی همچنین به بررسی چگونگی پرداخت تعرفه پرستاران اتاق عمل اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل مهم بررسی‌شده، نحوه پرداخت تعرفه به پرستاران شاغل در اتاق عمل بوده است.

رئیس‌کل سازمان نظام‌پرستاری، نگرانی‌های پرستاران از جمله «شفاف‌نبودن فرمول پرداخت» و «پرداخت با تأخیر» را مطرح کرد. وی توضیح داد که اختلاف‌های قابل توجهی در تعرفه‌های دریافتی پرستاران با وجود خدمات مشابه در بیمارستان‌های مختلف وجود دارد، که این موضوع منجر به نارضایتی شده است.

نجاتیان بیان کرد: سازمان نظام‌پرستاری فرمول پیشنهادی خود را به وزارت بهداشت ارائه داده است که به منظور شفافیت و ارتباط مستقیم میان تعرفه و کارانه پرستاران طراحی شده است. بر اساس این فرمول، تفاوت تعرفه دریافتی بر اساس بخش بیمارستانی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد است و پرستاران می‌توانند تعرفه بیشتری دریافت کنند اگر تعداد بیماران بیشتری تحت پوشش داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در تعرفه‌های پرستاری، افزود که ارزش تعرفه‌ها در سال‌های اخیر بهبود یافته است، اما نیاز به بازنگری همچنان ضروری است.

در مورد آخرین وضعیت پرداخت مطالبات، نجاتیان اظهار کرد که منابع مالی به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تخصیص یافته است، ولی اطلاعات دقیقی از میزان این منابع در دست نیست. برخی دانشگاه‌ها مطالبات ۲ تا ۳ ماه پرستاران را پرداخت کرده‌اند، اما در برخی موارد پرداختی‌ها کمتر از انتظار بوده است. همچنین، دانشگاه‌هایی که به‌طور منظم پرداخت کرده‌اند، هزینه‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت را تسویه کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ