حمایت از بورس هم‌چنان اولویت صندوق توسعه است

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به جزییات مصوبه آزاد شدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام کرد: برآوردها نشان‌دهنده آن است که میزان ابطالی رقم بسیار ناچیزی بود.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، رامین ابوالفضلی درباره مصوبه آزاد شدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۷ شهریور ابلاغیه‌ای را منتشر کرد، مبنی بر این‌که شرکت‌های کارگزاری می‌توانند به شرط تأیید هیئت مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه، صدورهایی را که تا قبل از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ زده شده، ابطال کنند.

وی از تشکیل هیئت مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه در روز گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه مصوب شد تا با توجه به شرایط بازار و حمایت همه جانبه این صندوق از بازار با ابطال گسترده ماقبل تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ مخالفت شود.

ابوالفضلی اعلام کرد: برآوردها نشان‌دهنده آن است که میزان ابطالی رقم بسیار ناچیزی بوده و این ابطال با توجه به شرایط صندوق توسعه بازار سرمایه، لحاظ شده است.

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه افزود: طبق ابلاغیه ۱۷ شهریور مبنی بر ابطال واحدهای کارگزاری‌ها تا قبل از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰، کارگزاری‌ها می‌توانند اقدام به ارسال درخواست ابطال خود کنند اما تأیید ابطال به هیأت مدیره صندوق واگذار شده است.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی بازار، هیأت مدیره صرفاً با ابطال ۱۲ روز از تیر ۱۴۰۰ موافقت کرده که عدد قابل توجهی نیست.

ابوالفضلی به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تأثیر این مصوبه بر افزایش عرضه در بازار گفت: صندوق توسعه بازار سرمایه روزانه از بازار حمایت می‌کند و به طور معمول در بازار شاهد فروش خرد از سوی صندوق توسعه بازار سرمایه نیستیم.

وی تاکید کرد: هم‌چنان حمایت از بازار اولویت این صندوق است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ