نقش رسانه‌های بریکس در ایجاد نظم جهانی عادلانه

اقتصاد ایران: رسانه‌های کشورهای بریکس در تسهیل ساختن نظم جهانی عادلانه تلاش می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بر اساس بیانیه نهایی اجلاس رسانه‌ای بریکس، رسانه‌های کشورهای عضو بریکس در مورد تسهیل ساختن نظم جهانی چندقطبی منصفانه با استفاده از منابع اطلاعاتی خود توافق کردند.

در این بیانیه آمده است شرکت‌کنندگان از کشورهای بریکس با استفاده از منابع اطلاعاتی خود، ساختن نظم جهانی چندقطبی منصفانه و برابر را بر اساس هنجارهای حقوق بین‌المللی و اصول برابری، احترام به حاکمیت، عدم مداخله در امور داخلی و امنیت غیرقابل تقسیم تسهیل خواهند کرد.

علاوه بر این، این سند متشکل از ۹ نکته است که بر نقش رسانه‌ها در حمایت و تقویت گفت‌وگوی بین‌المللی تاکید دارد.

شرکت‌کنندگان از کشورهای بریکس به توافقی دست یافتند تا «همکاری فراگیر را در چارچوب مکانیسم‌های بریکس و بریکس پلاس، از جمله حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه، در مورد منابع خود تسهیل کنند».

همچنین رسانه‌های اعضای بریکس پایبندی به اصول روزنامه‌نگاری بی‌طرفانه بر اساس حقایق را تایید و برای هماهنگی تلاش‌ها در مبارزه با اطلاعات نادرست ابراز آمادگی کردند.

هفتمین اجلاس رسانه ای بریکس با حضور سران و متخصصان برجسته بیش از ۶۰ رسانه از ۴۵ کشور در ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر در مسکو برگزار می‌شود.

خبرگزاری تاس روسیه میزبان این نشست است و برای اولین بار، اجلاس رسانه‌ها با عنوان مجمع رسانه‌ای بریکس، پلتفرم غیردولتی و غیرتجاری برای گفت‌وگو بین رسانه‌های پیشرو کشورهای عضو انجمن برگزار می‌شود.

اجلاس رسانه‌ای کشورهای عضو بریکس در سال ۲۰۱۵ به ابتکار شینهوا تاسیس شد و از آن زمان تاکنون هر ساله توسط کشوری که ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد، سازماندهی شده است.

تاس نوشت، روسیه در اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست بریکس را بر عهده گرفت و  تمام رویدادهای بریکس در روسیه توسط بنیاد روسکونگر سازماندهی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ