لزوم تعیین تکلیف سود سهامداران عدالت توسط صیدی

اقتصاد ایران: لازم است حجت اله صیدی رئیس جدید سازمان بورس دریافت کامل سود مرحله سوم و تسویه ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت را در دستور کار خود قرار دهد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت در زمان مجید عشقی رئیس پیشین سازمان بورس بود که "پرداخت سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد"!

واریز سود مرحله نخست و دوم به‌ترتیب در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته انجام شد و از آن زمان تا کنون بیش از شش ماه است که سهامداران عدالت منتظر دریافت سود مرحله سوم خود هستند؛ که فعلا خبری از آن نیست.

در حالی سهامداران عدالت، سود سهام مجامع سال 1401 خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند که بخش قابل‌توجهی از مجامع سال 1402 شرکت‌ها نیز برگزار شده است، و رفته رفته باید سود این مجامع را دریافت کنند.

این در حالی است که مجید عشقی رئیس قبلی سازمان بورس و احسان خاندوزی وزیر پیشین اقتصاد قول پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت تا پایان خردادماه امسال را داده بودند.

بررسی‌ها حکایت از این دارد هلدینگ خلیج فارس و شرکت مپنا در مجموع نزدیک 3 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال گذشته را کماکان واریز نکرده‌اند؛ هلدینگ خلیج فارس به‌سبب طلب سود سهامی که از فجر انرژی خلیج فارس و فجر مبین دارد و مپنا هم از وزارت نیرو طلبکار است، سود سهام عدالت را تسویه نکرده‌اند.

در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت بیش از 22 هزار میلیارد تومان پول واریز شده که ماه‌هاست در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است؛ که اگر مبلغ باقی‌مانده 3 میلیادری دریافت نشده این سود را هم به آن اضافه کنیم، در مجموع حدود 25 هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم سهامداران بلاتکلیف است.

بی‌برنامگی و عدم اقتدار سازمان بورس در دوره گذشته برای دریافت سود سهام عدالت، سهامداران را از 25 هزار میلیارد تومان سود سهام خود بی‌بهره کرده است؛ مبلغی که بخشی از آن در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، و بخشی از آن در حساب شرکت‌هاست و کسی هم پاسخگوی آن نیست.

از این رو لازم است حجت اله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کامل سود مرحله سوم و تسویه آن را با سهامداران عدالت در دستور کار خود قرار دهد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ