رشد ۳۲۰ درصدی خروج پول حقیقی از بورس

اقتصاد ایران: بررسی معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد خروج پول از بورس رشد قابل‌توجهی داشته است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، به روزهای پایانی تابستان ۱۴۰۳ نزدیک می‌شویم و بورس تهران همچنان تمایلی به برگشت به مدار صعودی ندارد. بورس در حال طی‌کردن همان مسیر همیشگی است، منفی‌های پشت‌ سر هم و رشد خروج پول حقیقی از بازار.

متهمان افت هر روز بورس

راضیه آرمند، کارشناس بازار سرمایه  گفت: با تغییر ریاست سازمان بورس اوراق بهادار تهران انتظار خیلی از اهالی بازار این بود که رخ بازار سبز شود. اما باید گفت که عوامل بحرانی بازار سرمایه یک‌شبه ایجاد نشده است که یک‌شبه نیز برداشته شود.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این میان نرخ بهره همچنان متهم ردیف اول وضعیت بازار سرمایه است، نرخ دلار نیما و چندنرخی بودن ارز، ابهامات سیاسی و ناترازی تجاری و بودجه‌ای نیز در رتبه‌های بعدی متهمان وضعیت این روزهای بازار سرمایه هستند. وی افزود: اما با حمایت سهام‌داران خرد، وضعیت نمادهای کوچک‌تر بازار سرمایه بهتر از شاخص‌سازان است.

بورس همچنان سرخپوش

در معاملات روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۹ هزار و ۹۶۴ واحد نسبت به‌روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۰۷ واحد رسید.شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت هزار و ۸۴۱ واحدی در رقم ۶۷۴ هزار و ۷۶۵ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس ۲۲ واحد ریزش کرد به رقم ۲۱ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۹۷ واحد به سطح ۱۱۷ هزار و ۴۸۰ واحد رسید.

افزایش خروج پول حقیقی از بازار تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به‌روز گذشته ۳۲۰ درصد افزایش داشته است. امروز نمادهای وبملت، ثفارس، کالا، شصفها و خساپا بیشترین خروج پول را داشتند.در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ثپردیس، شیران، فملی، تیپیکو و خساپا تعلق داشت.

افت ارزش معاملات‌ خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۱ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان رسید.ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان بود که ۶۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.امروز ارزش معاملات خرد سهام با افت ۱۲ درصدی نسبت به‌روز سه‌شنبه به رقم ۳ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید بورس

در پایان معاملات امروز، تعداد نمادهای مثبت ۲۷۴ نماد و تعداد نمادهای منفی ۵۵۷ نماد بوده است. یعنی حدود ۶۷ درصد نمادها قرمز شدند.در معاملات یکشنبه، ۱۲۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۷۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند.مجموع ارزش صف‌های خرید با افت یک‌درصدی نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۸۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۱ درصدی به رقم ۴۱۵ میلیارد تومان رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ