رئیس مجلس:

گفتگو همزمان با افزایش فشار غرب پذیرفتنی نیست

اقتصاد ایران: رئیس مجلس گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها و دیگر کشور‌های غربی بخواهند باادعا‌های کذب، زمینه را برای فشار بیشتر فراهم کنند، هیچ گفتگوی مثمر ثمری شکل نخواهد گرفت.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) را به ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض میکنم. همچنین پیشاپیش آغاز هفته وحدت را گرامی می‌دارم. وحدت امروز مسلمانان جهان، یکصدایی و همدلی پیرامون مسئله فلسطین است؛ امروز غزه، پایتخت قلب‌های تمام مسلمانان جهان و معیار تشخیص اسلام واقعی محمدی از اسلام نمایشی و منافقانه است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: آرمان اصلی اهل تسنن و تشیع و تمامی فرق و مذاهب اسلامی، متوقف ساختن طولانی‌ترین نسل کشی تاریخ بشر یعنی نسل کشی هشتاد ساله مردم فلسطین توسط جنایتکاران حرفه‌ای و بی رحم صهیونیست است. هفتۀ وحدت امسال به لطف خدا، هفتۀ وحدت مسلمانان بر سر آرمان آزادی قدس شریف خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین تأکید می‌کنم، نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند و کمک به دولت برای حل مسائل مردم را در چارچوب‌های قانونی، وظیفۀ خود تعریف می­کنند که این رویکرد در رأی اعتماد به کابینه خود را نشان داد و حمایت رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ارزنده دانستن اقدام مجلس حاکی از صحیح بودن تصمیم مجلس بود.
 قالیباف عنوان کرد: در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس، ضروریست انتصابات رده‌های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که رییس جمهور محترم، تحت عنوان وفاق ذکر کرده اند، صورت گیرد؛ و همانطور که ایشان بر ضرورت رعایت قانون، در تمامی انتصابات تاکید دارند مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به ویژه قانون نحوۀ انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد. امیدواریم بر این اساس، مدیرانی با انگیزه، کارآمد، متخصص و معتقد به مبانی انقلاب در تمامی رده‌های مدیریتی انتخاب شده و بتوانند انتظارات ملت شریف ایران را برآورده سازند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با توجه به تأکید رهبر حکیم انقلاب خطاب به هیئت دولت مبنی بر حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، این ضرورت احساس می‌شود که شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد تخصصی ذیربط و هیئت دولت، نقشۀ راهی در این زمینه تدوین کنند و درصورت ضرورت تصویب قوانین لازم در مجلس، به فوریت، لایحۀ مورد نظر را به مجلس تقدیم نمایند و کمیسیون‌های مربوطه حسن انجام این کار را از دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند.
وی افزود: همچنین لازم است به این نکته اشاره کنم که اتهامات بی پایه و اساس کشور‌های غربی خصوصاً تروئیکای اروپایی دربارۀ ایران نشان‌دهنده تاثیرپذیری کورکورانه آنها از رژیم صهیونیستی و دارای پیام بی اعتمادی برای جمهوری اسلامی ایران است. ما معتقدیم، تکرار ادعا‌های کذب رژیمی که به دروغگو بودن شهرت دارد، با درخواست دیپلماسی و مذاکره سازگار نیست و تا زمانی که اروپایی‌ها و دیگر کشور‌های غربی بخواهند باادعا‌های کذب، زمینه را برای فشار بیشتر فراهم کنند، هیچ گفتگوی مثمر ثمری شکل نخواهد گرفت.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: در پایان پرتاب موفقیت‌آمیز ماهوارۀ چمران یک و قرارگرفتن در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین توسط ماهواره‌بر قائم را به ملت شریف ایران و دانشمندان و مجاهدان وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده نیرو‌های مسلح و هوافضای کشور تبریک می‌گویم.
قالیباف تصریح کرد: علاوه بر این به مدال آوران عزیز کشورمان در مسابقات پارا المپیک نیز صمیمانه تبریک و خداقوت عرض میکنم. دریافت ۲۵ مدال طلا، نقره و برنز در طول مسابقات پارا المپیک، افتخارآفرینی چندباره تیم ملی والیبال نشسته در این مسابقات، شکستن رکورد جهان در رشته ­های وزنه‌برداری و پرتاب نیزه و دریافت مجدد مدال طلا توسط پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی خانم ساره جوانمردی از نقاط افتخارآمیز این مسابقات بود.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ