یک گزینه جدید نانویی برای درمان سرطان ارائه شد

اقتصاد ایران: محققان نانوذرات کربنی ساختند که با آهن تقویت شده و می‌تواند اثربخشی روش‌های فعلی درمان سرطان را افزایش دهد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نانوذرات مبتنی بر کربن که با آهن تقویت شده‌اند، دقت و ایمنی درمان سرطان را افزایش می‌دهند. به تازگی، یک تیم تحقیقاتی مشترک به سرپرستی پروفسور وانگ هوی و پروفسور کیانجانچائو از انستیتوی علوم فیزیکی حیفی در آکادمی علوم چین، نانوذرات کربن فعال تقویت‌شده با آهن (FDCN) ساختند که به صورت کاتالیستی فعال شده و به نور پاسخ می‌دهد. این نانوذرات با پرتوهای مادون قرمز نزدیک ثانویه برهمکنش داشته و موجب افزایش اثربخشی شیمی‌درمانی فتوترمال می‌شود.

نتایج این تحقیق در قالب مقاله‌ای با عنوان «NIR-II Responsive Fe-Doped Carbon Nanoparticles for Photothermal-Enhanced Chemodynamic Synergistic Oncotherapy» در نشریه ACS منتشر شده است.

درمان شیمی‌دینامیکی نانوکاتالیستی مبتنی بر کربن (CDT) در بخش درمان کاتالیزوری تومور مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، راندمان زیر حد متوسط در کاتالیز کردن فرآیند تولید رادیکال‌های هیدروکسیل (· OH) از پراکسید هیدروژن محدودیت‌هایی در اثربخشی آن ایجاد کرده است.

برای حل این مشکل، این تیم مقادیری از آهن را از طریق یک روش انحلال با گرما به نانوذرات کربنی اضافه کردند. این امر توانایی نانوذرات را در تولید رادیکال‌های مورد نیاز · OH بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم بهبود بخشید.

علاوه بر این، این تیم CDT را با یک درمان دیگر به نام فتوترمال ترکیب کرد که از نور برای تولید گرما استفاده می‌کند. این گرما باعث تولید رادیکال‌های OH می‌شود و باعث می‌شود که درمان موثرتر شود.

آزمایش نانوذرات FDCN تازه طراحی شده نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داد. این نانوذرات سلول‌های سرطانی را به روشی ایمن و مؤثر هدف قرار داده و با نور NIR-II به خوبی کار می‌کنند.

به گفته این تیم، این نوآوری رویکردی بهبود یافته در درمان سرطان ارائه می‌دهد و امکان استفاده از نانومواد مبتنی بر کربن را در پزشکی باز می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ