علی اکبر غریب شاهی:

نتایج پاراوزنه‌برداری جواب سنگ‌اندازی‌ها بود

اقتصاد ایران: دارنده مدال طلای پارالمپیک پاریس گفت: با وجود اینکه پاداش پارالمپیکی‌ها ۵۰ درصد کمتر از المپیکی‌هاست اما بی‌انگیزه نشدیم ولی از مسئولان توقع داریم هوای ما را داشته باشند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی اکبر غریب شاهی دارنده مدال طلای پارالمپیک پاریس در رشته پاراوزنه‌برداری درباره مسابقات و کسب این مدال ارزشمند گفت: قبل از اعزام به پارالمپیک تمرینات خوبی داشتم و همه هدفم را برای کسب مدال طلای پارالمپیک و رکوردشکنی گذاشته بودم. خدا را شکر که این اتفاق رخ داد و توانستم مدال طلای پارالمپیک را کسب کنم و رکوردشکنی هم انجام بدهم. حس خیلی خوبی دارم، سطح پارالمپیک با تمامی مسابقات فرق می‌کند و در همه رشته‌ها ورزشکاران با تمام توان به میدان می‌آیند.

وی گفت: به نظرم سطح بازی های پارالمپیک پاریس حتی از پارالمپیک توکیو بالاتر بود و در همه رشته‌ها رقابت سختی بین ورزشکاران بود. ورزشکاران رکوردهای خوبی زدند. دهکده هم شرایط خوبی داشت و به لحاظ رفت و آمد و تغذیه شرایط خوبی بود. البته ما از قبل تمهیداتی را در نظر گرفته بودیم و غذا برده بودیم اما آن طور که می‌گفتند شرایط دهکده خوب نیست، نبود. شاید البته سطح توقع ما پایین بود اما در کل به نظرم وضعیت خوب بود.

دارنده مدال طلای پارالمپیک پاریس عنوان کرد: خدا را شکر تیم پاراوزنه‌برداری ایران هم خیلی خوب کار کرد و حسن ختام پارالمپیک هم با مدال طلای یکی از پاراوزنه‌برداران به پایان رسید. ما قبل از پارالمپیک چندین ماه در اردو بودیم. آخرین اردو ما متصل به اعزام بود که رفت و برگشت آن ۴۰ روز طول کشید. سرمربی تیم ملی به لحاظ روحی و روانی خیلی با ما کار کرد و اکثر وزنه‌برداران هم از آمادگی بالایی برخوردار بودند. متأسفانه شیطنت‌ها قبل از پارالمپیک به وجود آمده بود مبنی بر اینکه توکلی نمی‌تواند با ما کار کند و در این راه سنگ‌اندازی‌هایی شد اما خدا را شکر نتایجی تیم پاراوزنه‌برداری گویای همه چیز است. ما در این مسابقات خیلی چیزها را ثابت کردیم و حتی از مسابقات پاراآسیایی هم مدال‌های بهتری کسب کردیم.

غریب شاهی همچنین در مورد رکوردشکنی‌اش در پارالمپیک پاریس عنوان کرد: من در پارالمپیک پاریس دو بار رکورد جابه‌جا کردم، در حرکت اول وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را انتخاب کردم که موفق به مهار آن شدم و رکورد پارالمپیک را هم شکستم. بعد از آن در دومین حرکت وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را درخواست دادم که آن را مهار کردم و یک بار دیگر رکورد شکستم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک پاریس که در مهار سومین وزنه برای رکوردشکنی ناکام شد، گفت: خیلی دوست داشتم رکورد بالاتری بزنم اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مجبور شدیم وزنه بالاتری در نظر بگیریم؛ پیش از این قصد داشتم برای سومین حرکت خورد وزنه ۲۵۸ یا ۲۵۷ کیلوگرم را بزنم و رکوردشکنی کنم اما به خاطر رقابتی که با وزنه‌بردار مغولی داشتیم در سومین حرکت خود مجبور شدم وزنه ۲۶۱ کیلوگرم را انتخاب کنم که متأسفانه نتوانستم آن را مهار کنم، با این حال دو بار موفق به رکوردشکنی شدم. امیدوارم در مسابقات بعدی بتوانم این رکورد را هم جابه‌جا کنم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک پاریس گفت: ما قبل از اعزام به مسابقات مطلع بودیم که متأسفانه پاداش پای سکوی پارالمپیکی‌ها ۵۰ درصد کمتر از المپیکی‌ها کمتر است، چندین بار هم اعتراض کردیم اما اثری نداشت. البته که رئیس کمیته پارالمپیک خیلی تلاش کرد اما متأسفانه اتفاقی نیافتاد. با این حال ما بی‌انگیزه نشدیم و بچه‌ها با تمام توان به میدان رفتند چرا که کشورمان و پرچم ایران برای ما مهم است. الان هم که مدال طلای پارالمپیک را کسب کردیم انتظار داریم جایزه ما با المپیکی‌ها یکسان باشد و بیشتر هوای ما را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ