صادق: امیدوارم اسیر نظامات قدرت نشوم

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امیدوارم اسیر نظامات قدرت نشوم، گفت:در وزارت راه و شهرسازی نقش مادرانه را به خوبی ایفا خواهم کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فرزانه صادق در نشست با نمایندگان جامعه شهرسازان، معماران و فعالان محیط زیست و سایر نهادهای مدنی خواستار اولویت‌بندی ابر چالش‌های ذکر شده از سوی هادها و تشکل‌ها شد و اظهار کرد: امیدواریم در مدت وزارتم «اسیر نظامات قدرت نشده و در صراطی مستقیم به سوی حل مشکلات مردم پیش برود.

وی افزود: شاید در این مدت محدود 4ساله به رؤیاها و اهداف غایی خود نرسم اما باید در مسیر صحیح دستیابی به آنها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت رؤیاپردازی، تاکید کرد: کمک‌ها و مشورت‌ها باید واقعی و با توجه به نیازهای مردم و امکانات موجود باشد.

وی در واکنش به برخی انتقادات مطرح شده نسبت به قانون جهش تولید و مفاد مربوط به مسکن در قانون برنامه هفتم توسعه؛ یادآور شد: این قوانین به دلیل عقب‌ماندگی در تولید مسکن و نیاز مردم برای خانه‌دار شدن تدوین شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که تنها ترسیم مشکلات است، راهگشا نیست،  اضافه کرد: باید ارتباط مؤثری با مردم برقرار کنیم تا آنها بدانند برای رفع نیازهایشان دچار چه مشکلاتی هستیم. تأمین زمین و مسکن وظیفه ماست؛ اما باید مسکنی متناسب با شان مردم برایشان تأمین کنیم، نه آنکه بدون زیرساخت‌های لازم، صرفاً مسکن‌هایی را در محل‌هایی نامناسب به آنها تحویل بدهیم.

صادق با تأکید بر اینکه باید نسخه‌های واقعی برای حل مشکلات مسکن و شهرسازی تجویز شود یادآور شد: حل همه مسائل موجود، متوجه وزارت راه و شهرسازی نیست.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به انتقادات به مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری خطاب به احمد نیکخواه نائینی سرپرست معاونت معماری و شهرسازی، گفت: مشروح صورت‌جلسات این شورا که نشان دهنده مواضع نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مشاوران معمار و شهرساز و فعالان مدنی و محیط زیستی و سایر فعالان است؛ منتشر شود و در دسترس همگان قرار بگیرد چراکه این موارد محرمانه نیستند و مخاطبان باید در جریان مواضع طرفین موافق و مخالف قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان این‌که آنچه طی چند سال اخیر در سیاست‌گذاری شهر تهران روی داده قابل دفاع نیست، ادامه داد: موقعیت ویژه و چالش‌های شهر تهران ایجاب می‌کند که تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در آن، در سطح کلان‌تری همچون هیئت وزیران انجام شود. ابر مشکلات پایتخت؛ صرفاً در شهرداری تهران و کمیسیون‌های آن قابل حل نیست و نیازمند تصمیم‌های هیئت وزیران و البته اجرا آنهاست. من هم مثل شما متوجه هستم که سرزمینمان رنجور است. برای همین علاوه بر شهرسازی، برنامه ریزی محیط زیست، امور اجتماعی به‌ویژه در حوزه زنان برایم حائز اهمیت است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتواند نقش «مادرانه» خود در وزارت راه و شهرسازی را به خوبی ایفا کند؛ خواستار استمرار مطالبه‌گری جامعه مهندسان معمار و شهرساز و سایر فعالان مدنی شد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به نمایندگان جامعه مهندسان مشاور معمار و شهرساز ادامه داد: بسترسازی برای تسهیل مطالبه‌گری شما با من؛ نقد عملکرد وزارت راه و مطالبه‌گری از وزیر، با شما.

وی با قبول آنکه برخی طرح‌های جامع، مسئله محور نیستند متذکر شد: البته اول باید بدانیم که «چه می‌خواهیم بکنیم؟» و بعد برخی طرح‌ها را کنار گذاشته یا اصلاح کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکراه با سازمان برنامه و بودجه برای متناسب سازی حق مشاوران در تهیه و تدوین طرح‌های توسعه شهری، اطمینان داد که این مسیر ادامه خواهد یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ