روبوتاکسی تسلا در آستانه مراسم رونمایی، حین انجام آزمایش دیده شد

اقتصاد ایران: درحالی‌که زمان زیادی تا معرفی رسمی روبوتاکسی تسلا باقی نمانده است، این خودرو در رویدادی در استودیو برادران وارنر رؤیت شد.

پس از ماه‌ها انتظار، تسلا سرانجام در رویداد ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر ۱۴۰۳) در استودیو برادران وارنر تاکسی خودران (Robotaxi) خود را رونمایی خواهد کرد. معرفی روبوتاکسی ابتدا برای ماه آگوست (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده بود؛ اما به‌دلیل درخواست ایلان ماسک برای اعمال تغییراتی در طراحی جلو این خودرو به‌تعویق افتاد.

پیش‌ از مراسم رونمایی ۱۹ مهر ۱۴۰۳، نمونه‌ای از تاکسی خودران تسلا در حال پرسه‌زدن در محوطه‌ی استودیوی برادران وارنر رؤیت شد. همان‌طور‌که در تصویر مشاهده می‌کنید، این خودرو به‌شدت استتار شده است.

تصویر فاش شده از روبوتاکسی تسلا درحال حرکت در جاده
MatthewDR / X

تفاوت بسیار آشکاری بین تصویر واقعی فاش‌شده از روبوتاکسی تسلا و رندر منتشرشده از این خودرو در ماه‌های گذشته به‌چشم می‌خورد. ظاهراً خودرو واقعی چهار چرخ دارد؛ درحالی‌که در رندر قبلی فقط سه چرخ دیده دیده می‌شد.

رندر روبوتاکسی تسلا
MatthewDR / X

تاکسی خودران جدیدترین تلاش بزرگ تسلا در صنعت خودروسازی به‌شمار می‌رود. شرکت مذکور پیش‌ از روبوتاکسی، سایبرتراک را روانه‌ی بازار کرد که طراحی عجیب‌و‌غریبی دارد. در فاصله‌ی بین معرفی تا عرضه‌ی سایبرتراک به بازار شاهد انتشار خبرهای زیادی بودیم که باعث شد هیجان کاربران به خودرو یادشده حفظ شود. می‌توان گفت حفظ هیجان مردم به محصولات، به‌معنای حفظ قیمت سهام شرکت‌ها است و این‌ موضوع حداقل درباره‌ی تسلا کاملاً صدق می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • از روبوتاکسی‌های تسلا، پروژه‌ بلندپروازانه‌ ایلان ماسک، چه می‌دانیم؟
  • تسلا می‌گوید قابلیت کاملاً خودران خودروهایش از اوایل ۲۰۲۵ در چین و اروپا در دسترس خواهد بود

قطعاً تسلا می‌خواهد سطح هیجانی مشابه سایبرتراک را برای روبوتاکسی خود نیز ایجاد کند. به‌نظر می‌رسد آینده‌ای که در داستان‌های علمی‌تخیلی می‌دیدیم، به واقعیت تبدیل شده است و باید دید تا چه اندازه به این رؤیا نزدیک هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ