هوش مصنوعی به کمک شبکه‌های نسل پنجم آمد

اقتصاد ایران: با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، محققان دانشگاه علم و صنعت درصدد توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به طور قابل توجهی عملکرد شبکه‌های سلولی را بهبود می‌بخشد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، محققان دانشگاه علم و صنعت درصدد توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به طور قابل توجهی عملکرد شبکه‌های سلولی را بهبود می‌بخشد.

زینب موحدی؛ مجری و مدیر پروژه «هوش مصنوعی برای مدیریت و همنوازی سرویس‌های شبکه سلولی» با اشاره به نقش کلیدی فناوری‌های نوین مانند 5G و اینترنت اشیا در آینده، بر اهمیت مدیریت هوشمند و یکپارچه منابع شبکه تأکید کرد.

وی با معرفی این محصول گفت: این محصول با قابلیت‌های پیشرفته خود، امکان مدیریت بهینه منابع شبکه و تطبیق‌پذیری پیکربندی آن براساس شرایط شبکه جهت حفظ کیفیت سرویس کاربران را فراهم می‌کند.

موحدی با بیان اینکه افزایش تعداد کاربران و ترافیک شبکه از یک طرف و تنوع خدمات از طرف دیگر مدیریت این شبکه‌ها را به یک معما تبدیل کرده است بر اهمیت یافتن راهکارهای هوشمند برای حل این چالش‌ها تأکید کر

وی با اشاره به برخی چالش‌های اساسی دیگر از جمله بروز تغییرات پویا در شبکه و الگوهای متغیر ترافیک کاربران بر لزوم مدیریت بهینه منابع و پیکربندی پویای شبکه نسل پنجم تأکید کرد.

موحدی در ادامه با توجه به راهکار در مقابله با چالش‌ها گفت: این محصول گامی بزرگی در جهت هوشمندسازی شبکه‌های سلولی به حساب می‌آید که با ارائه قابلیت‌هایی مانند پویایی و کارآیی بالا، قابلیت برنامه‌ریزی و انعطاف‌پذیری، و مدیریت بهینه و هوشمند منابع به اپراتورها کمک می‌کند تا خدمات متنوع‌تری را با کیفیت بالاتر به کاربران ارائه دهند.

محقق دانشگاه علم و صنعت با توجه بر نوآوری این محصول، اظهار کرد: این محصول مبتنی بر هوش مصنوعی با ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت و همنوازی سرویس‌های شبکه سلولی، چالش‌های موجود در این حوزه را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

مدیر پروژه به پیچیدگی‌های مختلف این طرح از جمله مشکل فیلتر یا تحریم بودن برخی از منابع برخط، لزوم هماهنگی دسترسی‌های لازم برای پیکربندی منابع شبکه، لزوم تأمین منابع پردازشی کافی جهت استقرار راه‌حل‌های هوش مصنوعی و نیاز به دسترسی به مجموعه دادگان کافی جهت آموزش مدل‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

وی گفت: این فناوری می‌تواند برای اپراتورهای شبکه سلولی، شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، سازمان‌ها و ادارات دولتی بزرگ و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ برنامه‌های کاربردی مفید باشد.

محقق دانشگاه علم و صنعت با ابراز خرسندی از این دستاورد، اظهار کرد: توسعه این فناوری نشان‌دهنده‌ توانایی بالای متخصصان ایرانی در رقابت با کشورهای پیشرفته است و می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ