مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبرداد:

انجام مرمت بام خانه حجتی با قرارداد ۸میلیاردی

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: پروژه مرمت بام خانه تاریخی حجتی رشت با تنظیم قراردادی به میزان مبلغ ۸ میلیارد ریال در حال انجام است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ولی جهانی با اشاره به جزئیات اهمیت جنگل‌های هیرکانی اظهار کرد: میراث طبیعی جنگل‌های هیرکانی، از جمله آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که سه سایت از سایت‌های ۱۲ گانه این اثر با مساحتی بالغ بر ۵۸ هزار هکتار در چهار شهرستان لیسار، فومن، شفت و رودبار در استان گیلان واقع شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از تهیه و نصب تابلوهای راهنمای میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی در این استان خبر داد و بیان کرد: کشورهای عضو کنوانسیون میراث جهانی از جمله کشور جمهوری اسلامی ایران، موظف به معرفی و حفاظت از آثار ثبت شده خویش در فهرست میراث جهانی است.

جهانی از تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و نصب تابلوهای راهنمای میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی خبر داد و اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در سال جاری با رویکرد حفاظت و معرفی این میراث طبیعی ارزشمند، با اعتباری حدود ۱۳ میلیارد ریال با انعقاد قراردادی با عنوان تهیه و نصب تابلوهای راهنمای میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی، شامل ساخت، حمل و نصب تابلوهای راهنما و معرفی در ۴ الگوی مختلف با رعایت استانداردهای مربوط اقدام کرده است.

وی در بخش دیگر این گفت و گو از مرمت بام خانه تاریخی حجتی رشت خبر داد و افزود: در ادامه اقدامات مرمتی و حفاظتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ارتباط با حفاظت از بافت‌ها و مرمت بناهای تاریخی استان، پروژه مرمت بام خانه تاریخی حجتی رشت با تنظیم قراردادی به میزان مبلغ ۸ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گفته جهانی، خانه تاریخی حجتی، بنایی به مساحت عرصه ۳۵۸ متر مربع، متعلق به اواخر دوره قاجار در شهر رشت است که به شماره ۳۴۳ مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ