یک افغانستانی جوانترین بازیکن جام جهانی شد

اقتصاد ایران: فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مهران غلامی، بازیکن تیم ملی فوتسال افغانستان را با ۱۸ سال به عنوان جوان‌ترین بازیکن جام جهانی معرفی کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از امروز ۲۴ شهریور به میزبانی کشور ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در گروه F با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است.

در این دوره از رقابت ها، تیم های ازبکستان، تایلند و افغانستان هم به عنوان نمایندگان آسیا حضور دارند و افغانستان با هدایت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود برای اولین بار در این بازی ها حاضر می شود.افغانستان با اوکراین، آرژانتین و آنگولا در یک گروه قرار دارد.

تیم ملی افغانستان در این دوره یکی از جوان ترین تیم ها است و نکته قابل توجه این است که ۴ بازیکن این تیم در لیگ برتر ایران حضور دارند. فدراسیون بین المللی فوتبال در گزارشی به مهران غلامی، جوان ترین بازیکن مسابقات که در تیم افغانستان حضور دارد پرداخت و با او مصاحبه ای انجام داده که به شرح زیر است:

زمانی که پابلو تابوردا،فوتسال خود را آغاز می کرد مهران غلامی با به این زندگی گذاشت. باورنکردنی است در این دوره از جام جهانی این دو بازیکن را در کنار هم در زمین مسابقات ببینیم. حضور افغانستان در جام جهانی مدیون گلزنی بازیکن هجده ساله در جام ملت های فوتسال آسیا در ماه آوریل است. مهران غلامی به افغانستان کمک کرد تا با برد برابر قرقیزستان، برای اولین بار به جام جهانی صعودکند.

غلامی به فیفا گفت: بهترین روز زندگی من بود.ما یک بازی عالی انجام دادیم و به لطف یک نتیجه بسیار خوب توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. واقعا احساس غرور میکنم که ما کسانی بودیم که کشورمان را برای اولین بار به جام جهانی رساندیم. من همیشه آرزو داشتم افغانستان را در جام جهانی بیبینم. این هدف کادر فنی و بازیکنان تیم ملی افغانستان از ابتدا بود. ما با تمرینات پرفشار و دوری از خانواده به این آرزو رسیدیم.

وی گفت: با تمام احترام به ورزشکاران پر افتخار کشورم ما توانستیم بزرگترین دست آورد تاریخ ورزش افغانستان را داشته باشیم و شاهد بودم که مردم در همه جای کشور به خاطر این موفقیت به جشن پرداختند.

شماره هشت افغانستان گفت: بازی با این سن کم در جام جهانی ارزشش را داشت که من و خوانواده ام این همه زحمت بکشیم من از خدا سپاسگزارم. فکر نمی کنم احساسی بهتر از این وجود داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ