افزایش ۱۵۰ درصدی تولید تلویزیون طی ۶ سال اخیر

اقتصاد ایران: دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری از افزایش تولید حدود ۲ میلیون دستگاه تلویزیون در سال گذشته خبر داد و گفت: تولید این کالا در طول ۶ سال رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمدرضا شهیدی دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری به ظرفیت نصب شده تولید حدود ۴ و نیم میلیون دستگاه تلویزیون اشاره کرد و گفت: هم اکنون واحدهای تولیدی به دلیل اشباع بازار داخلی با نیمی از ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به رشد ۲ و نیم برابری تولید تلویزیون در طول ۶ سال ادامه داد: سال ۹۷ حدود ۸۰۰ هزار و سال گذشته ۲ میلیون دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که این روند امسال نیز ادامه دارد و همین رشد تولید باعث شده قطعه سازی هم در این صنعت صرفه اقتصادی داشته باشد و انواع تلویزیون از ۳۲ اینچ تا ۱۰۰ اینچ در ۴۰۰ نمونه از سوی واحدهای مختلف صنعتی در کشور تولید می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰ واحد تولید لوازم خانگی در کشور ادامه داد: حدود ۹ نشان تجاری در کشور با در اختیار داشتن ۸۰ درصد بازار بیشترین تولید را دارند و تعدادی از واحدهای تولیدی که به تازگی وارد این صنعت شده‌اند با وجود دارا بودن سهم کمی از بازار فعال هستند.

مطالبه رفع موانع صادراتی، تولیدکنندگان لوازم خانگی از دولت چهاردهم

وی گردش پول، تبادل مالی، مجوزهای کشور مقصد، اخذ استانداردهای لازم، خدمات پس از فروش و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خلق الساعه را از موانع صادراتی عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم دولت جدید با قدرت و قوت، شرایط را برای صادرات کالای قابل رقابت ایرانی به کشورهای همسایه مهیا کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: وضعیت صادرات برخی محصولات همچون کولر آبی و بخاری گازی که در دنیا تولید نمی‌شود مطلوب است، اما صادرات کالاهایی همچون تلویزیون، یخچال، لباسشویی، ظرف‌شویی و لوازم خانگی کوچک، مستلزم برنامه‌ریزی و حمایت دولت جدید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ