مدیر سابق گوگل: هدفمان نابودی رقبا بود

اقتصاد ایران: یادداشت‌های فاش‌شده در دادگاه نشان می‌دهند که هدف مدیر سابق گوگل، نابودی پلتفرم‌های تبلیغاتی رقیب بوده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، طبق شواهدی که دادستان‌ها در دادگاه ضدانحصار گوگل ارائه کردند، یکی از مدیر اجرایی سابق این شرکت به همکاران خود گفته بود که هدف کسب‌وکار تبلیغات آنلاین گوگل در سال ۲۰۰۹ «نابودکردن شبکه‌های تبلیغاتی رقیب» بوده است.

اظهارات مدیر سابق گوگل با ادعای وزارت دادگستری آمریکا مطابقت دارد. وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده بود که گوگل تلاش کرده است تا بازار سرورهای تبلیغاتی ناشران و شبکه‌های تبلیغاتی آن‌ها را انحصاری کند و بر بازار تبادل تبلیغات تسلط داشته باشد.

در روز سوم دادگاه، دادستان‌ها شواهدی ارائه دادند که نشان می‌داد کارمندان گوگل در آن زمان که دولت ادعا می‌کرد این شرکت قصد تسلط بر بازار تبلیغات آنلاین را داشته است، چه تفکری درباره‌ی محصولاتشان داشتند.

طبق یادداشت‌هایی که در دادگاه نشان داده شد، دیوید روزنبلات، رئیس سابق واحد تبلیغات گوگل، در اواخر سال ۲۰۰۸ یا اوایل سال ۲۰۰۹ در مورد استراتژی شرکت گفت: «ما قادر خواهیم بود شبکه‌های دیگر را نابود کنیم و این هدف ما است.»

گوگل ضمن رد اتهامات می‌گوید با رقابت شدید شرکت‌های تبلیغات دیجیتال رقیب روبه‌رو است. روزنبلات در سال ۲۰۰۸ زمانی که گوگل DoubleClick، شرکت سابق تبلیغاتی او را خریداری کرد، به گوگل آمد و سال بعد آن را ترک کرد. یادداشت‌های فاش‌شده در دادگاه نشان می‌دهد که او از مزایای کنترل کامل بازار تبلیغات صحبت کرده بود.

طبق یادداشت‌های فاش‌شده، روزنبلات گفت: «گوگل چیزی مشابه بورس نیویورک یا بورس لندن ایجاد کرده است. به عبارت دیگر، ما کاری را برای نمایش تبلیغات انجام خواهیم داد که گوگل برای جست‌وجو انجام داد.»

گوگل می‌گوید تنها شرکتی نیست که مجموعه‌ای یکپارچه‌ از محصولات را برای تبلیغ‌کنندگان و ناشران ارائه می‌دهد و مایکروسافت، آمازون و متا نیز پیشنهادهای مشابهی دارند.

اگر قاضی فدرال آمریکا، تشخیص دهد که گوگل قانون را زیر پا گذاشته است، درخواست دادستان‌ها برای اجبار گوگل به فروش سرویس گوگل اد منیجر را بررسی خواهد کرد. گوگل اد منیجر پلتفرمی به‌حساب می‌آید که شامل سرور تبلیغاتی ناشران گوگل و بازارچه‌‌ی تبلیغاتی آن می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ