اتصال خط لوله برای تأمین خوراک پالایشگاه بندرعباس

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با اتصال خط لوله گوره - جاسک به پالایشگاه بندرعباس برای تأمین خوراک پایدار، امکان تولید حداکثری بنزین در این پالایشگاه فراهم می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدصادق عظیمی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: امروز صنعت پالایش کشور درگیر چالش‌ها و مسائلی مهم و عدیده است که به سه چالش اصلی از جمله ناترازی تولید و مصرف، تکمیل نشدن زنجیره ارزش و دیگری حکمرانی صنعت پالایش است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ناترازی تأکید بر افزایش تولید و تأمین خوراک است و درباره تکمیل زنجیره ارزش، طرح‌های کیفی‌سازی مطرح است، افزود: در زمینه ناترازی اگر چه پالایشگاه بندرعباس و دیگر پالایشگاه‌ها در بخش تولید مأموریت خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهند، اما طبق بررسی‌ها باید گفت که توان بیشتری در صنعت پالایش وجود دارد و در کنار مدیریت مصرف می‌توان ناترازی را از بعد عرضه تا حدی مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: در پالایشگاه بندرعباس اصلی‌ترین عاملی که سبب شده است تولید کافی نداشته باشیم، وقفه در دریافت خوراک به‌دلیل انتقال خوراک بندرعباس ازسوی کشتی است و تدبیری که برای این موضوع اتخاذ شده است، دریافت خوراک از خط لوله گوره - جاسک است که برای پایداری دریافت خوراک باید هر چه زودتر این اتصال انجام شود؛ همین اتفاق حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار بشکه کاهش تولید ناشی از وقفه دریافت خوراک را جبران و افزون بر آن بنزین و فرآورده‌های بیشتر تولید خواهد شد و عوائد آن نیز به پالایشگاه می‌رسد.

عظیمی‌فر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دو هفته پیش درباره طرح‌های پالایشی و تکمیل زنجیره ارزش در تولید سوخت تأکید کردند که در حال درجا زدن هستیم و می‌توان محصولات پایین‌دست ارزشمندی از محل پالایش فرآورده‌های نفتی تولید کرد، اما سراغ آن‌ها نرفته‌ایم، البته کارهای خوب زیربنایی در بندرعباس آغاز شده و در دو تا سه ماه اخیر پیشرفت در بخش‌های مختلف مناسب بوده است؛ اگر چه چالش‌های درونی و بیرونی وجود دارد که در شرکت ملی پالایش و پخش پیگیری خواهد شد. در بحث مسائل مالی و سرمایه‌گذاری و فاینانس هم باید به‌سرعت تعیین تکلیف کرد و از ابزارهای در دسترس برای پویایی بیشتر بهره‌مند شد.

وی گفت: در زمینه حکمرانی صنعت پالایش نیز با مسائل عدیده‌ای روبه‌رو هستیم و به‌دلیل مناسب نبودن سیاست‌گذاری و روابط مالی بین دولت و صنعت پالایش با چالش‌های مالی کنونی روبه‌رو شده‌ایم و با وجود شرایط موجود باز هم می‌توان راهکارهایی را برای کاهش مطالبات پالایشگاه‌ها به‌کار گرفت و ظرفیت‌های مطلوبی نیز در بودجه سال ۱۴۰۳ وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شوند.

عظیمی‌فر تأکید کرد: موضوع عمل به مسئولیت اجتماعی و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، یکی از اولویت‌های صنعت پالایش است که در بندرعباس در این حوزه به خوبی عمل شده است و رضایتمندی قابل قبولی در این زمینه وجود دارد، اما در زمینه ظرفیت نیروهای بومی در رده‌های مختلف به‌ویژه رده‌های مدیریتی، نیاز است که شاخص‌ها رشد یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ