این دسر لذیذ را با روشی آسان درست کن و لذت ببر

اقتصاد ایران: دسر کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مدرن است که از ترکیب لایه‌ای از کیک شکلاتی با کرمی از شیر و کارامل تهیه می‌شود.

فرارو: دسر کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مدرن است که از ترکیب لایه‌ای از کیک شکلاتی با کرمی از شیر و کارامل تهیه می‌شود.

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند که معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و یک عصرانه دلنشین در کنار چای و قهوه به شمار می‌روند.

دسر‌ها در طعم‌های گوناگونی مانند دسر وانیلی، میوه‌ای، زعفرانی، شکلاتی و... تهیه می‌شوند و هر کدام طرفدارن ویژه خود را دارند. دسر کاراملی نوعی دسر بسیار محبوب است که از ترکیب کیک شکلاتی با مایه کاراملی تهیه می‌شود و بسیار لطیف و خوشمزه است. اگر دوست دارید این دسر کاراملی خوشمزه را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش این دسر خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه یک دسر شیری خوشمزه و آسان

مواد لازم

شیر: ۲ لیوان

پودر کرم کارامل: ۱ بسته

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

کیک صبحانه شکلاتی بزرگ: ۱ بسته

خامه صبحانه: ۱ پاکت

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا شکر را داخل یک ماهی تابه نچسب بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدهید تا شکر بدون آب و هم‌زدن کم کم آب شود. فقط ماهی تابه را دور بدهید و با تکان دادن شکر را هم بزنید. بعد از اینکه شکر کاراملی شد، کره را ضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کره کاملا آب و با شکر کاراملی مخلوط شود.

حالا شکر کاراملی را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کیک صبحانه شکلاتی را به صورت مربعی خرد کنید و روی لایه کاراملی بریزید. در مرحله بعد شیر و پودر کرم کارامل را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید و هم بزنید تا به جوش بیاید. بعد از اینکه مایه دسر کمی جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید و خامه صبحانه را اضافه کنید و خوب مایه را هم بزنید تا خامه کاملا داخل مایه دسر حل شود.

حالا مایه دسر را با ملاقه داخل قالب و روی کیک‌های خرد شده بریزید، تا جایی که قالب پر شود. قالب دسر را به مدت ۶ تا ۷ ساعت داخل یخچال بگذارید تا دسر ببندد. برای اینکه دسر را از قالب جدا کنید، باید آن را از یخچال خارج کنید و بگذارید ۵ دقیقه بیرون بماند تا سرمای یخچال را از دست بدهد؛ سپس یک چاقوی نوک تیز و باریک را دور تا دور لبه قالب بگردانید تا دسر از قالب جدا شود. اگر قالب شما سیلیکونی باشد، دسر به‌راحتی و بدون نیاز به آب جوش داخل ظرف برمی‌گردد.

بقیه قالب‌ها را باید داخل یک کاسه آب جوش بگذارید و یک دقیقه صبر کنید. اگر قالب شما فلزی باشد، دسر خیلی زودتر از یک دقیقه از قالب جدا می‌شود، درحالی که قالب‌های پلاستیکی و چدنی به مدت زمان بیش‌تری نیاز دارند. حواس‌تان باشد که قالب را بیش از اندازه داخل آب جوش نگه ندارید؛ زیرا در این صورت دسر آب می‌اندازد و هنگام برگرداندن ظاهر خوبی نخواهد داشت؛ بنابراین به محض اینکه احساس کردید دسر از قالب جدا شده است، آن را داخل ظرف سرو مورد نظر برگردانید و به دلخواه تزیین کنید، نوش جان.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ