امروز سران ایران و عراق برای حل مشکلات روابط جدی دارند

اقتصاد ایران: پزشکیان گقت: امروز سران ایران و عراق برای حل مشکلات پیش‌روی ارتقای سطح روابط فیمابین اراده جدی دارند و این برنامه می‌تواند مسیر توسعه روابط و موانع و اقتضائات آن را به دقت تعیین کند.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه ملاقات‌های خود با مقامات عالی عراق، در دیدار آقای «فائق زیدان»، رئیس شورای‌عالی قضائی این کشور، با بیان اینکه علاقمند بودم قبل از سفر به آمریکا به یک کشور دوست و مسلمان سفر کنم و از همین رو عراق را که حقیقتاً وطن دوم ماست، انتخاب کردیم، تصریح کرد: آمریکا می‌کوشد وحدت و همبستگی میان مسلمانان و کشورهای منطقه را مخدوش کند، اما ما به لحاظ اعتقادی باور داریم که همه با هم برادریم.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با هیچ معیاری قابل توجیه نیست، افزود: صهیونیست‌ها به وحشیانه‌ترین شکل ممکن مرتکب جنایت علیه مردم بی‌گناه غزه می‌شوند و اگر اهالی غزه بخواهند از خود دفاع کنند، حامیان این رژیم آنها را متهم به ترویسم می‌کنند.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه اگر مسلمانان و کشورهای منطقه دست به دست هم دهند، می‌توانند سلطه جهان غرب را از بین ببرند، اظهار داشت: با وحدت سیاسی و همکاری‌های اقتصادی، می‌توانیم رفاه، آسایش و امنیت را در منطقه ارتقا بخشیده و از این طریق توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

رئیس جمهور به توافق مقامات عالی ایران و عراق برای تدوین برنامه راهبردی جامع بلندمدت توسعه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: امروز سران ایران و عراق برای حل مشکلات پیش‌روی ارتقای سطح روابط فیمابین اراده جدی دارند و این برنامه می‌تواند مسیر توسعه روابط و موانع و اقتضائات آن را به دقت تعیین کند.

فائق زیدان نیز در این دیدار روابط دو کشور را دیرینه و تاریخی توصیف و تصریح کرد: درهم آمیختن خون دو سردار بزرگ مقاومت شهید سلیمانی و شهید المهندس در مسیر تأمین امنیت در منطقه، روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را به اوج خود رساند. عراقی‌ها هرگز همراهی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد و امروز نیز انتخاب عراق به عنوان مقصد اولین سفر خارجی جنابعالی برای ما نشانه مهمی است.

رئیس شورای‌عالی قضائی عراق با تأیید سخنان دکتر پزشکیان مبنی بر اینکه اگر دولت‌های اسلامی با هم متحد بودند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست اینگونه مرتکب جنایت شود، خاطرنشان کرد: غربی‌ها در مسائل مختلف از جمله حقوق بشر معیارهای دوگانه‌ای دارند و به عنوان مثال با وجود آنکه حاضر نشدند ترور شهید هنیه در تهران را محکوم کنند، اما وقتی احساس کردند جمهوری اسلامی ایران درصدد خونخواهی اوست، جهان را با سر و صدای خود کر کردند. امیدوارم این حق‌خواهی شما در جریان حضورتان در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک متعالی و متجلی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ