اقدام تحسین برانگیز پاراوزنه‌برداران درفرودگاه

اقتصاد ایران: در مراسم استقبال از کاروان پارالمپیک، چهار مدال آور پاراوزنه برداری مدال‌های خود را به احترام دو ملی پوش دیگر که موفق به کسب مدال نشده بودند، به گردن نینداختند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تیم ۶ نفره پاراوزنه‌برداری ایران در مسابقات پارالمپیک پاریس موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک برنز شد. نهمین حضور پاراوزنه‌برداری ایران در پارالمپیک پاریس با کارنامه درخشانی به پایان رسید و روح الله رستمی، علی اکبر غریب شاهی و احمد امین زاده موفق به کسب مدال خوش رنگ طلا شدند. محسن بختیار دیگر ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری هم موفق به کسب مدال برنز شد و تنها از این تیم ۶ نفره صلحی پور و امیر جعفری دستشان از مدال کوتاه ماند و در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران در خصوص مدال آوری تیم پاراوزنه‌برداری به خبرنگار مهر گفت: خیلی خوشحالم که با دست پر به ایران برگشتیم. من روز گذشته در فرودگاه امام خمینی (ره) صحنه‌ای دیدم که به نظرم از هزار مدال طلا باارزش است. زمانی که به ایران رسیدیم و قرار بود از پله‌ها پایین برویم تا مورد استقبال مردم و مسئولان قرار بگیریم، من دیدم مدال آوران پاراوزنه‌برداری همگی مدال‌های خود را از گردنشان در آوردند و داخل کیف‌های خود گذاشتند.

وی ادامه داد: علت را از یکی از وزنه‌برداران پرسیدم و او گفت به خاطر اینکه دو نفر از اعضای این تیم موفق به کسب مدال نشدند تصمیم گرفتیم مدال‌هایمان را از گردنمان دربیاوریم. این صحنه برای من واقعاً شوکه‌کننده بود. ذات ورزش همدلی و انسانیت است و وقتی می‌گوئیم انسانیت قیمت ندارد یعنی همین مسائل. این تصمیم کاملاً دلی و از سوی مدال‌آوران پاراوزنه‌برداری گرفته شده بود بدون اینکه کسی از آن‌ها بخواهد. خدا را شکر که همدلی و یک دست بودن در این تیم حرف اول را می‌زند و بچه‌ها ما توانستند علاوه بر اینکه با دست پر به ایران برگردند انسانیت و همدلی را هم در تیم به وجود بیاورند.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: دو وزنه‌بردار تیم ما که موفق به کسب مدال نشدند در جایگاه چهارم قرار گرفتند و اگر شرایط مهیا می‌شد و یک وزنه جابه‌جا می‌شد آن‌ها هم در لیست مدال آوران قرار می‌گرفتند. با این حال به اعتقاد من حرکتی که تیم ملی پاراوزنه‌برداری به صورت خودجوش انجام داد از هزاران هزار مدال طلا باارزش‌تر است و خیلی خوشحالم که من در کنار این عزیزان هستم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ