نکن، خانم دولتشاهی، نکن! ریتم شما، وفاق را بهم زد!

اقتصاد ایران: دیروز خبری آمد که خیلی عجیب بود، سحر دولتشاهی به خاطر یک سکانس در سریال داریوش احضار شده است.

برترین‌ها: دیروز خبری آمد که خیلی عجیب بود، سحر دولتشاهی به خاطر یک سکانس در سریال داریوش احضار شده، خب البته برخی گمان کردند که این شاید یک تمهید تبلیغاتی از سمت سازندگان سریال است که سریالشان وایرال بشود و کار دیده شود، این البته خیلی بدبینانه و سیاه است ، این که خبرسازی شود تا داریوش وایرال باشد، اما اگر از این فرضیه بدبینانه بگذریم، قضیه ابعاد دیگری هم دارد که در زیر نگاهی به آن داشته‌ایم:

رسول اسدزاده، روزنامه‌نگار با انتشار سکانسی از سریال داریوش با بازی سحر دولتشاهی نوشته است:

در روزهای اخیر اخباری از برگزاری کنسرت معین در استانبول ترکیه منتشر شد که در آن پانزده هزار نفر ایرانی شرکت کرده بودند. به احتمال قوی بیشتر آنها از ایران برای شرکت در کنسرت رفته‌اند. رفته‌اند موسقی گوش کنند و دمی از این دنیای پر از رنج و پلشتی رها شوند. بخش بزرگی از ما ایرانی‌ها شبیه همان پانزده هزار نفر هستیم، یا بهتر بگویم شبیه بقیه مردم دنیا هستیم. موسیقی و رقص را دوست داریم و دلمان می‌خواهد در یگانه فرصت زیستن، شاد باشیم... اما سالهاست اگزیستانس یا موجودیتِ ما مردم در رسانه‌ها و روایت‌های رسمی و قانونی نادیده گرفته می‌شود. انگار ایرانی‌ها نه می‌رقصند، نه عشق تجربه می‌کنند و نه موسیقیِ به اصطلاح حرام، گوش می‌دهند. در روایت‌های رسمیِ پنج دهه اخیر، بیشتر ایرانی‌ها عاشق مرثیه هستند. در فیلم‌ها فقط الوات و شیرین‌ عقل‌ها می‌رقصند، موسیقی چیزی بی‌ارزش و حاشیه‌ای است... این اصرار بر انکارِ موجودیّت ده‌ها میلیون آدم، یکی از دلایلی است که سبب شده حدود ده درصد از جمعیت ایرانیان معاصر جلای وطن کنند.

نکن، خانم دولتشاهی، نکن! ریتم شما، وفاق را بهم زد!

مقصد توریستی خیلی از ایرانی‌هایی که دستشان به دهنشان می‌رسد، کشورهایی است که در آن بشود دمی رقصید و آنگونه که دل می‌طلبد پوشید... در خبرها آمده با سحر دولتشاهی به دلیل مثلا رقصیدن در یک سریال نمایش خانگی به نام داریوش برخورد صورت گرفته است. اتّهام چیست؟ انجام حرکاتِ خلاف موازین! چنانکه گفتم سالهاست انکار و سانسورِ اگزیستانس در کشور ما ادامه دارد. این اعمال سانسور گاهی با کش و قوس خبرنگار تلویزیون برای پنهان کردنِ بدنِ ورزشکاران زنی که ناغافل در قاب صدا و سیما حاضر شده‌اند انجام می‌شود و گاهی با برخورد با امثال سحر دولتشاهی... اما آنچه که به تجربه ثابت شده این است که مردم این کشور خواهند رقصید، چه زیر چهاردیواری اختیاری، چه در ترافیک جاده چالوس، چه در خیابان‌ها...

نکن، خانم دولتشاهی، نکن! ریتم شما، وفاق را بهم زد!

صفحه اینستاگرامی سینما ۱۲۰ هم در همین رابطه یادداشت زیر را منتشر کرده است:

وقتی تیتر خبر را دیدیم فکر کردیم سحر دولتشاهی مرتکب جرمی شده که مستحق برخورد است. خبر را که خواندیم پی بردیم ماجرا مربوط به حرکات موزون این بازیگر در سریال «داریوش» است. ماجرا جوری است که انگار سحر دولت‌شاهی، کارگردان «داریوش» را مجبور کرده که الا و بلا من باید برقصم! هادی حجازی‌فر هم نخواسته بازیگرش دلخور شود، گفته چشم. سحر خانم بعد هم به ساترا فشار آورده که حتما باید سکانس رقص مجوز بگیرد. پلتفرم مورد نظر هم هم چون دیده خانم دولت‌شاهی خیلی قدرت دارد، با خیال آسوده سریال را پخش کرده. غافل از این که زور سحر به قوه قضاییه نرسیده!

در نهایت هم خبرگزاری ها نوشتند: «در پی انتشار بخش‌هایی از یک سریال در فضای مجازی که سحر دولتشاهی در آن اعمالی خلاف موازین اسلامی انجام می‌دهد، با بازیگر، تهیه‌کننده و سکوی منتشر کننده آن برخورد قضایی شد.» نکته را گرفتید؟ فقط اسم دولت‌شاهی در خبر آمده و نام سریال «داریوش»، تهیه‌کننده (نوید محمودی) و سکوی منتشر کننده ذکر نشده. چرا؟ چون گفتیم که مقصر اصلی خود سحر خانم است! حتی تقصیری متوجه شورای صدور مجوز ساترا نیست؛ او هم زورش به سحر نرسیده! چه طنز تلخی...

با این فرمول، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. مثلا از فردا باید دوره افتاد و بازیگرانی که نقش منفی بازی کرده‌اند را گرفت. چطور است از نوید محمدزاده شروع شود؟ چون توی «قورباغه» و «جنگل آسفالت» خیلی خلاف داشت! امیر آقایی شانس آورد که آخر سریال «آقازاده» کشته شد؛ نه؟! متاسفانه تعداد هم کم نیست؛ مثلا رعنا آزادی‌ور توی «زخم کاری» خیلی سیگار می‌کشد. تازه آدم هم کشته... 

می‌بینید؟ این شوخی را می‌توان ادامه داد و اسم زیادی از بازیگران را ردیف کرد و فقط تاسف خورد. خیلی سخت است فهم این که دولتشاهی صرفا نقشی که از او خواسته شده را بازی کرده؟ 

نکن، خانم دولتشاهی، نکن! ریتم شما، وفاق را بهم زد!

واکنش برخی کاربران درباره سکانس جنجالی از رقص سحر دولتشاهی:

کاربری به نام دیبا هم نوشت: توی این سکانس همش تقی‌پور وسطه داره قر میده، احتمالا روشون نشده بهش تذکر بدن، از سحر بنده خدا شکایت کردن، در هر صورت آدم میمونه تو کار شما.

مریم گفت: این سکانس رو کارگردان خواسته، بنده خدا به سحر چه ربطی داره؟ حالا از همه گذشته واقعا کجاش تحریک کننده است اگه اینجور باشه که باید حرکات موزون گروه سرود ناشنوایان و نابینایان  هم تحریک کننده باشه.

محمدقاسم نظر داد: بدبخت کلی زور زد که مثلا توی عرف و تعریف صدا و سیما قر بده بازم نشد چتونه شماها؟ واقعا چتونه؟ خودتون مگه بازبینی کردید.

ساجده مهلا می‌نویسد: اینا حتما از رقص آتش تقی‌پور تحریک شدند روشون نشده بگن برای همین به دولتشاهی گیر دادند چون ما هر چی می‌بینیم تو حرکات دولتشاهی رقص نمی‌بینیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ