استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل دولت و مجلس

اقتصاد ایران: معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت هوش مصنوعی برای افزایش تعامل دولت و مجلس، گفت: سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین برای تصمیم‌گیری کارشناسانه درست و علمی می‌تواند مثمرثمر باشد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از ۴ کتاب تنقیح قوانین که در محل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تنقیح قوانین و لزوم استفاده از هوش مصنوعی در آن، گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه قوانین باعث تسهیل تعامل دولت و مجلس می‌شود.

وی با اشاره به توسعه و تأثیرگذاری هوش مصنوعی در ابعاد مختلف جامعه گفت: هوش مصنوعی در فعالیت‌های مختلف می‌تواند مفید واقع شود و بسیاری از امور توسط آن انجام‌می‌شود. از امور هنری و فرهنگی گرفته تا حوزه اجتماعی و قانون‌گذاری هوش مصنوعی مؤثر است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور سپس با اشاره اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس برای استفاده از هوش مصنوعی در عرصه تنقیح قوانین بیان داشت: سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین برای تصمیم‌گیری کارشناسانه درست و علمی می‌تواند مثمر ثمر باشد. این سامانه در طول زمان تکمیل خواهد شد چرا که علم دائماً در حال پیشرفت است. بنابراین مرکز پژوهش‌های مجلس باید برای ارتقا آن هم برنامه‌ ریزی کند.

وی با بیان اینکه سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین دانش بنیان و تعاملی است گفت: امیدواریم تعامل خوبی بین دولت و مجلس برقرار شود. هم دولت تازه سرکار آمده و هم مجلس و زمان فعالیت این دو همزمان است و این امر فرصت خوبی برای همکاری دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم فراهم کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ