ترامپ: کشور ما یک کشور شکست خورده است

اقتصاد ایران: کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه نخستین مناظره خود را در فیلادلفیا آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه به میزبانی شبکه ان بی سی نیوز در فیلادلفیا آغاز شد.

این مناظره در حالی برگزار می‌شود که کارزهای انتخاباتی دو حزب تنها موفق به نهایی کردن این مناظره شده‌اند و مشخص نیست مناظره دیگری تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا در پنجم نوامبر برگزار خواهد شد یا خیر.

کامالا هریس در پاسخ به نخستین سوال مطرح شده از سوی مجری پیرامون هزینه های زندگی در آمریکا، اعلام کرد: من خود از طبقه متوسط جامعه هستم. برنامه من بر این مبنا استوار است که ۱۵ هزار دلار از مالیات کسب و کارهای کوچک را مورد بخشودگی قرار دهم. همچنین در راستای حمایت از خانواده های دارای کودکان محصل، بزرگترین بخشودگی مالیاتی را برای آنها وضع خواهم کرد. ترامپ در صورت پیروزی همان کارهای گذشته و کم کردن مالیات ثروتمندان را انجام خواهد داد.

دونالد ترامپ نیز گفت: من به طور قطع اقدام به وضع تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از سایر کشورها خواهم کرد. آنها در نهایت باید هزینه ای که آمریکا برای جهان انجام داده است را بازپرداخت کنند. دولت من میلیاردها دلار از چین از طریق اعمال مالیات گرفت که این تعرفه ها همچنان (در دولت بایدن) نیز ادامه دارد.

کامالا هریس در ادامه گفت: ترامپ سیاست های اقتصادی نامناسبی دارد. ۱۶ اقتصاددان برتر که جایزه نوبل اقتصاد را در کارنامه دارند از برنامه اقتصادی ترامپ انتقاد کرده و تاکید دارند سیاست های وی می تواند باعث رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۵ در آمریکا شود. مردم آمریکا حقیقت این است که ترامپ برنامه ای برای عرضه به شما ندارد زیرا او علاقه دارد بیش از آنکه مراقب شما باشد از خود دفاع کند.

ترامپ نیز در پاسخ گفت: اساتید رشته اقتصاد جملگی بر این باورند که طرح های اقتصادی من فوق العاده و مناسب آمریکاست. هریس یک مارکسیست است و پدرش نیز تفکرات مارکسیستی را درس می دهد.

ترامپ به عنوان یک جمهوریخواه که مخالف سقط جنین تلقی می شوند، گفت: ما شاهد آن هستیم که در یکی از ایالت های طرفدار سقط جنین به دنبال سقط در ماه نهم هستند. ما با دموکرات ها افراطی در این زمینه مواجه هستیم. تیم والز، معاون فعلی هریس در انتخابات طرفدار این نظریه است. من موافق واگذاری این مسئله به هر ایالت هستم.

هریس در پاسخ گفت: قضات راه یافته در دوره ترامپ به دیوان عالی آمریکا کسانی بودند که قانون سقط جنین در کشور را لغو کردند. هم اینک برخی ایالت های جمهوریخواه قوانینی را به تصویب رسانده اند که سقط جنین را بسیار دشوارتر ساخته اند.

هریس در پاسخ به معضل پناهجویان غیرقانونی در آمریکا گفت: ترامپ مانع اصلی در حل مشکل مرزها بود. ما به دنبال تلاش های فراحزبی برای حل و فصل این موضوع بودیم اما او با تحت فشار قرار دادن جمهوریخواهان در کنگره به دنبال مسکوت گذاشتن این طرح بود زیرا ترامپ در تلاش است از امنیت مرزها به عنوان ابزاری در کارزار انتخاباتی خود استفاده کند.

ترامپ در جواب اعلام کرد: بایدن و هریس مسئول وضعیت فعلی مرزهای جنوبی آمریکا هستند. ما شاهد آن هستیم که این پناهجویان حیوانات خانگی از جمله سگ های مردم را در ایالت اوهایو می خورند! تورم کشور کمر مردم را شکسته است و مردم ما با فاجعه روبه رو هستند. ما شاهد سیل میلیونی ورود پناهجویان به کشور هستیم.

هریس در ادامه افزود: من دادستان جرایم امنیتی، جنایی، اقتصادی، و دخالت در انتخابات هستم. وقایع حمله به ساختمان کنگره از سوی طرفداران ترامپ آشکارا نشان می دهد دموکراسی در آمریکا در خطر است.

ترامپ در پاسخ گفت: من در ششم ژانویه ۲۰۲۱ که وقایع حمله به کنگره رخ داد تنها یک سخنرانی انجام دادم. این در حالی است که مقصر خشونت های رخ داده شهردار دموکرات واشنگتن دی سی، و نانسی پلوسی، رئیس دموکرات وقت مجلس نمایندگان بود. دموکرات ها اکنون در حال استفاده از سیستم قضایی کشور به عنوان یک سلاح علیه من هستند. آنها به طور مستمر پرونده و اتهامات کذبی را علیه من مطرح می کنند.

هریس در پاسخ به سوالی پیرامون جنگ غزه گفت: جنگ به دلیل حمله جنبش حماس به اسراییل و کشتار شهروندان این کشور آغاز شد. با این حال، کشتار زنان و کودکان فلسطینی در غزه نیز نباید ادامه پیدا کند. من بر این باورم جنگ غزه باید پایان یابد و این مسئله همراه با در نظر گرفتن حق اسراییل برای دفاع از خود، پیشبرد راهکار دو دولت و نیز بازسازی غزه است.

ترامپ نیز با تکرار سخنان گذشته خود، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم اصلاً جنگ غزه شروع نمی شد. من اگر در کاخ سفید بودم حتی جنگ اوکراین نیز به دلیل آنکه با پوتین مشکلی ندارم آغاز نمی شد. در زمان من ایران به مرز ورشکستگی رسیده بود.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره چگونگی پایان بخشیدن به جنگ غزه گفت: من اگر در انتخابات پیروز شوم این منازعه را به سرعت پایان خواهم بخشید. همچنین جنگ اوکراین نیز تمام خواهد شد. این در حالی است که اگر هریس در انتخابات پیروز شود اسراییل توانایی دوام آوردن طی ۲ سال آینده را نخواهد داشت. او از اسراییل متنفر است. او همچنین از جمعیت اعراب نیز متنفر است. اکنون کل خاورمیانه در حال انفجار است. اگر من در انتخابات پیروز شوم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را رو در روی یکدیگر پشت میز مذاکره خواهم آورد. من خواستار پایان بخشیدن به جنگ هستم. آمریکا ۲۵۰ میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ انجام داده است که این پول باید از سوی سازمان ناتو و کشورهای اروپایی پرداخت می شد.

هریس اعلام کرد: من همواره به اسراییل توانایی دفاع از خود را خواهم داد. این مسئله به ویژه در برابر ایران و نیروهای نیابتی اش علیه اسراییل بسیار حائز اهمیت است. ما در مسئله فلسطین نیازمند اجرایی شدن راهکار دو دولت هستیم. طی این طرح باید غزه بازسازی شده، و فلسطینی ها نیز حق تعیین سرنوشت داشته باشند.

ترامپ نیز با انتقاد از سیاست های بایدن در قبال تهران گفت: ایران در زمانی که من در کاخ سفید بودم ورشکسته شده بود. با این حال، دولت بایدن با برداشتن تحریم هایی که من اعمال کرده بودم کاری کرد که آنها اکنون ۳۰۰ میلیارد دلار پول دارند. ایران در زمان من پولی برای حمایت از حماس یا حزب الله و دیگر گروه های نیابتی خود در منطقه نداشت.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ