سازوکار تعیین صیدی به عنوان رییس جدید بورس

اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی اولویت اصلی دولت چهاردهم در زمینه بازار بورس را، بازگرداندن اعتماد مردم به این بازار عنوان کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی که در پایان جلسه فوق العاده روز جاری (سه شنبه) شورای عالی بورس و اوراق بهادار سخن می گفت، دستور جلسه شورای مزبور را انتخاب رئیس جدید سازمان بورس عنوان کرد و گفت: در همان جلسه شورای عالی بورس در روز شنبه هفته جاری که استعفای آقای عشقی مورد پذیرش قرار گرفت، تصمیم گرفته شد که روز سه شنبه (امروز)  تکلیف سازمان بورس را روشن کنیم.
وی بیان داشت: در نهایت امروز از میان گزینه های پیشنهادی مختلف که رزومه آنها مورد بررسی من و اعضای شورا قرار گرفت، به آقای "حجت اله صیدی" بعنوان یکی از افراد خوشنام بازار پولی و مالی، رسیدیم.
وزیر اقتصاد، با عنوان این موضوع که صیدی از افراد با تجربه و متعهد و متخصص و دارای تحصیلات عالیه است و بازار سرمایه شناخت خوبی از وی دارد، گفت: با توجه به جمیع جهات، خوشبختانه شورای عالی بورس هم با اجماع کامل، ابتدا به عضویت آقای صیدی در هیئت مدیره و در ادامه، ریاست سازمان بورس، رأی داد و از این لحظه ایشان فعالیت خود را بعنوان رئیس سازمان بورس آغاز خواهند کرد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد اولویت دولت چهاردهم در خصوص بازار سرمایه نیز گفت: حقیقت آن است که اعتماد مردم به بازار سرمایه، تا حدودی از دست رفته است و اولین و فوری ترین کار ما بازگرداندن اعتماد آنها به این بازار خواهد بود.
همتی با تأکید بر اینکه بازار سرمایه باید مرکز اعتماد مردم باشد، گفت: بازار بورس از نظر تأمین مالی سرمایه گذاری کشور در جایگاه بسیار حساس و مهمی است و ما نمی توانیم از آن غفلت کنیم. 
وزیر اقتصاد تصریح کرد: در شرایط فعلی و در غیاب بازارسرمایه، بار تأمین مالی روی دوش بازار پول افتاده است که امیدوارم با سیاست های دولت (که راجع به آن در ستاد اقتصادی نیز بحث شده است)، بتوانیم جریان تأمین مالی را به سمت بازار سرمایه گسیل بدهیم.
وی با تأکید بر اینکه بازار سرمایه باید با مردم، کاملا شفاف و صادق باشد، گفت: رئیس سازمان بورس حتما باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد و بطور منظم با آنها صحبت و مشکلات را تشریح کند.
وزیر اقتصاد تأکید کرد: ما باید نشان دهیم که بازار بورس یکی از جاهایی است که بصورت شفاف، مطمئن و قابل اطمینان به کار خودش ادامه میدهد.
وی افزود: عملکرد ما باید طوری باشد که این شائبه به وجود نیاید که دخالت هایی وجود دارد و اتفاقاتی در آن میافتد و مثلا کسانی از اطلاعات درونی آن استفاده می کنند.
همتی افزود: این نکته ای است که من به رئیس جدید سازمان بورس تأکید کردم که حتما باید رعایت کند.
وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه دولت بطور کامل پشت بورس است، گفت: انشالله روز های خوبی را برای بورس خواهیم دید.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود، بخشی از چالش های بورس را ناشی از یکسری تصمیمات دولت خواند و گفت: سیاستگذاری ها، قیمت گذاری ها، دخالت های موردی، مسئله نرخ ارز و اختلاف نرخ آن در بازار آزاد با نیمایی و ... از جمله مسایل مهمی هستند که صنایع ما را دچار مشکل کرده و باعث شده است، سود شرکت های بورسی تقریبا 50 درصد نسبت به دوره گذشته کاهش پیدا کند. 
وزیر اقتصاد گفت: این خوب نیست و باید به کمک سایر اعضای دولت کاری کنیم که این روند متوقف شود و شاهد افزایش سودآوری و بهره وری شرکت های بورسی باشم.
وی افزود: این جز با تعامل رئیس سازمان بورس با سایر اعضای دولت به دست نمی آید و اتفاقا یکی از دلایلی که صیدی را انتخاب و به شورا معرفی کردم این است که می تواند تعامل خوبی با وزرای دولت و روسای سازمان های مرتبط با بورس برقرار کند.
این گزارش حاکی است، حجت اله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در ادامه، در گفت وگو با خبرنگاران، با قدردانی از اعتماد وزیر اقتصاد و دیگر اعضای شورای بورس به مناسبت انتخاب خود به ریاست این سازمان اظهار داشت: بحث اصلی ما کاهش ریسک در بازار وافزایش اعتماد به آن است که اینها مقدمه تشکیل سرمایه را فراهم می کند.
صیدی افزود: کشور به شدت نیاز دارد به اینکه نرخ رشد بازار سرمایه مثبت باشد و این در حالی است که سهم بازار سرمایه در این بخش، مقداری از بازار های دیگر پایین تر بوده است که امیدواریم بتوانیم با افزایش شفافیت و ارتقای کارآیی بازار و کاهش ریسک صیانت از حقوق سهامداران، مشکل بازار سرمایه و کسب بازدهی از آن را حل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ