نخستین راهپیمایی فضایی خصوصی کلید خورد

اقتصاد ایران: ۴ فضانورد ماموریت پولاریس داون شرکت اسپیس ایکس امروز صبح به مدار زمین ارسال شدند تا در این مأموریت نخستین راهپیمایی فضایی خصوصی را انجام دهند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از اسپیس، هدف ماموریت پولاریس داون انجام نخستین راهپیمایی فضایی خصوصی است. درهمین راستا کپسول حامل ۴ فضانورد همراه موشک فالکون ۹ از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد. البته قرار بود این ماموریت در ۲۶ آگوست انجام شود اما اسپیس ایکس برای کنترل های پیش از پرواز آن را به تاخیر انداخت. چند روز پس از این تاریخ تیم پروژه نشتی هلیوم را در تجهیزات پشتیبان فالکون ۹ ردیابی کرد. پس از آن دوباره پرتاب موشک به دلیل هوای نامساعد به تاخیر افتاد.

در عملیات فضایی امروز، حدود ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه پس از پرتاب موتورهای اصلی موشک فالکون ۹ خاموش شدند و بوستر دوم آن طبق برنامه ریزی شد. حدود ۹.۵ دقیقه پس از پرتاب این بوستر روی پهپاد کشتی واقع در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

کپسور کرو دارگون ماموریت پولاریس داون نیز حدود ۱۲ دقیقه پس از پرتاب از بوستر بالایی موشک جدا شد. جارد ایزاک من میلیارد و کارآفرین رهبر ماموریت پولاریس داون است. او پیش از این نیز به فضا سفر سفر کرده است. در کنار او ۲ کارمند اسپیس ایکی یعنی سارا گیلیس و آنا منون از متخصصان ماموریت و همچنین اسکات پوتیت کلنل بازنشته نیروی هوایی آمریکا به عنوان خلبان در این سفر حضور دارند.

آنها در کل ۵ روز در فضا می مانند و چند آزمایش را انجام خواهند داد. قرار است در روز سوم ماموریت یک پیاده روی فضایی نیز انجام شود که هدف آن آزمایش لباس های مخصوص فعالیت های خارج از کپسول در فضا(EVA) جدید اسپیس ایکس است. این لباس ها شباهت زیادی به لباس هایی دارند که داخل فضاپیما پوشیده می شوند.

از آنجا که کرو دارگون هوابند ندارد، بنابراین کل فضای داخلی کپسول در طول فعالیت در فضای خارج آن در معرض خلاء فضا قرار می گیرد. بنابراین، هر چهار خدمه پولاریس داون در طول راهپیمایی فضایی لباس مخصوص به تن می کنند، اما فقط ایزاکمن و گیلیس از فضاپیما خارج می شوند.

این دو به نوبت از کپسول کرو دراگون خارج می شوند و قابلیت های عملکردی و اجرای مانور لباس ها را بررسی می کنند. در کل فعالیت خارج از کپسول پولاریس داون حدود ۲ ساعت طول می کشد که از زمان شروع کاهش فشاردر کپسول تا زمان بسته شدن دریچه و تحت فشارقرار گرفتن دوباره کابین امتداد می یابد.

در روز چهارم ماموریت یک رویداد مربوط به استارلینک انجام می شود. خدمه پولاریس داون تصمیم دارند با کمک این این اینترنت ماهواره ای پیامی به زمین ارسال کنند. در روز پنجم خدمه آماده بازگشت به زمین می شوند. آنها حدود ۴۰ آزمایش علمی طی ماموریت خود انجام می دهند.

پیش بینی می شود کپسول مذکور روز ششم روی زمین فرود بیاید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ