وزیر ورزش و جوانان:

دوومیدانی مهم‌ترین رشته ورزش ایران است

اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان گفت: در آینده شاهد رویداد‌های زیادی در حوزه دوومیدانی خواهیم بود، دوومیدانی به عنوان ورزش پایه، برای ورزش ایران مهم‌ترین رشته است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،احمد دنیامالی با حضور در مراسم اختتامیه لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باید فدراسیون تلاش کند تا با برگزاری مسابقات مختلف، مخاطب‌پذیری این رشته را بالا ببرد. رسانه‌ها هم باید به افزایش مخاطبان دوومیدانی کمک کنند. دوومیدانی رشته پرمدالی است و ۱۶۴ نشان در بازی‌های آسیایی و المپیک دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش برای تقویت رشته‌های پایه، افزود: ۲ برنامه چهار و هشت ساله داریم؛ در برنامه هشت ساله، المپیک ۲۰۳۲ استرالیا را مدنظر داریم و در برنامه کوتاه‌مدت، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن را هدف قرار داده‌ایم که احسان حدادی قول داد تا دوومیدانی در ژاپن نشان بگیرد. در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس هم با توجه به این برنامه‌ها، دوومیدانی در پرتاب‌ها، پرش و دو وضعیت بهتری خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات در دستور کار برای توسعه زیرساخت‌های رشته دوومیدانی، گفت: برای استانداردسازی پیست مجموعه آفتاب کمک خواهیم کرد و یک کمپ مجهز برای ورزشکارانی که به طور مستمر باید اینجا با آنها کار شود، ایجاد می‌شود. همچنین در صورت نیاز، به فدراسیون دوومیدانی برای جذب مربی صاحب‌نام خارجی هم کمک خواهیم کرد و علاوه بر مربیگری، از توان این مربیان برای آموزش مربیان جوان‌مان استفاده می‌کنیم.

دنیامالی درباره احتمال جداشدن حوزه جوانان از وزارت ورزش، افزود: اگر یک روز مجلس شورای اسلامی، حوزه جوانان را از وزارت ورزش جدا کند، قطعا استقبال می‌کنیم. تا روزی که این اتفاق بیفتد برای جوانان در حوزه مسکن، اشتغال و ازدواج، برنامه‌های وسیعی داریم. دولت هم در تلاش است وام‌های خوبی به جوانان اختصاص بدهیم. همچنین در حوزه دانش‌افزایی و دانش‌بنیان هم از توان جوانان در حوزه ورزش استفاده خواهیم کرد.

وی درباره سرنوشت ورزشگاه بزرگ تهران که قرار بود با مصوبه دولت سیزدهم ساخته شود نیز گفت: قرار است گزارشی از اقداماتی که تاکنون انجام شده است در هیئت دولت ارائه بدهم. علاوه بر این باید مصوبه جدید را هم در این رابطه داشته باشیم. مهم است کاری را که مقدماتش آغاز شده است به نتیجه برسانیم، اما لازمه آن مصوبه هیئت دولت جدید است. گزارش‌ها در حال نهایی شدن است و پس از ارائه این گزارش در هیئت دولت، امیدوارم دولت جدید با ادامه کار موافقت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ