فرونشست زمین ابر چالش محیط زیستی کشور

اقتصاد ایران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: فرونشست زمین به عنوان یک ابر چالش محیط زیستی کشور بیش از ۳۸۰ شهر و چند هزار روستا را درگیر کرده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،شینا انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: حل مسایل و مشکلات کشور به ویژه محیط زیست بدون جلب آراء عمومی و مشارکت اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود و ما برای به کارگیری این ظرفیت همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
وی گفت: فرونشست زمین به عنوان یک ابر چالش محیط زیستی کشور بیش از ۳۸۰ شهر و چند هزار روستارا درگیر کرده است و این معادل ۱۱ درصد از وسعت سرزمینی کشور را شامل می‌شود.
او تصریح کرد: همچنین تالاب‌های کشور که به لحاظ تنوع تالابی جزء کشور‌های متنوع جهان است به دلیل عدم پرداخت حق‌آبه و خشک شدن بیش از ۴۰ درصد وسعت تالاب‌های کشور تبدیل به منشاء گردوغبارشده است.
انصاری تاکید کرد: دوره بذل و بخشش از طبیعت کشور به اتمام رسیده است و باید نگاهمان را به طبیعت و محیط زیست تغییر دهیم.

شینا انصاری، معاون رییس جمهور ادامه داد: محیط زیست نیازمند نگاه متفاوت نسبت به ناترازی بین منابع مالی محدود و گستره انتظارات و توقعات از این سازمان است تا بتوانیم تناسبی بین این انتظارات و ظرفیت‌ها به وجود بیاوریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سازمان اضافه کرد: محیط زیست ۱۵۱ شهید را تقدیم به طبیعت این آب و خاک کرده است و امیدواریم نگاهی دیگرگونه در سازمان شکل بگیرد، اما انتظار معجزه از سازمان نباید داشته باشیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه انتظار این است که نگاه محیط زیستی را در اعضاء دولت چهاردهم داشته باشیم، تاکید کرد: ما با پوست و گوشت و استخوان تک تک مشکلات سازمان را لمس کرده‌ایم و برای شناسایی تمامی ظرفیت‌ها پتانسیل‌ها و شایستگی‌ها تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد.
وی با تشکر از زحمات مدیران سابق سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: مدیران سابق گره‌های بسیاری را باز کردند و خشت روی خشت گذاشتند و امیدواریم ما نیز بتوانیم اقدامات مثبتی از خود به یادگار بگذاریم.
انصاری گفت: نیازمند کمک همه دوستداران و فعالان و کارشناسان محیط زیست هستیم تا بتوانیم با ابرچالش‌های محیط زیست کشور مواجه شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ