افزایش ۱۲۶درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی

اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در بندر شهید باهنر خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۸۸ TEU کانتینر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در این بندر تخلیه و بارگیری شد که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۱۰۴ کانتینر پر و ۱۱ هزار و ۹۸۴ کانتینر نیز خالی بوده است.

وی ادامه داد: بندر شهید باهنر در پنج ماهه سال جاری، با انجام ۹۸۴ هزار و ۵۸ تن تخلیه و بارگیری، افزایش ۳۴ درصدی در عملکرد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: در مدت یاد شده، ۱۲۶ هزار و ۱۹ تن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و ۶۷۴ هزار و ۴۰۶ تن نیز بارگیری شده که هر کدام به ترتیب ۵۴ و ۵۱ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

محمدحسینی تختی با اشاره به واردات ۳۵ هزار و ۵۴۸ تن و صادرات ۶۲۰ هزار و ۱۴ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید باهنر، ادامه داد: واردات کالاهای غیرنفتی در این بندر ۱۰ درصد و صادرات نیز با ۵۸ درصد افزایش همراه بوده است.

وی ادامه داد: ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز با ثبت مقدار ۳۳ هزار و ۹۶۱ تن، ۲۷ درصد رشد و کاپوتاژ نیز با ثبت مقدار ۴۷ هزار و ۹۷۱ تن، تنها یک درصد کاهش داشته است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان در خصوص عملکرد نفتی بندر شهید باهنر نیز گفت: در مدت زمان یاد شده، تخلیه کالاهای نفتی در این بندر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

محمدحسینی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده، تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بندر شهید باهنر با ورود و خروج ۱۴۷۱ فروند شناور، شش درصد افزایش داشته که از این تعداد شناور، ۱۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۳۰۳ فروند نیز شناور زیر هزار تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۰ هزار و ۵۳۱ دستگاه کامیون نیز وارد بندر شهید باهنر شده که ۴۸ درصد افزایش به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ