پیشنهادات سه‌گانه رئیس اتاق تعاون ایران به رئیس‌جمهور

اقتصاد ایران: رئیس اتاق تعاون با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نیاز به قیم ندارند گفت:اجرای قوانین ناظر بر توسعه تعاون، توجه به سند توسعه تعاون وجلوگیری از مداخلات غیرقانونی دولت مهمترین درخواست بخش تعاون است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در جشنواره تعاونی‌های برتر گفت: اگر بخواهیم عدالت اقتصادی و کاهش اختلاف طبقاتی داشته باشیم و از تکاثر ثروت جلوگیری کنیم، بهترین راهکار استفاده از تعاون است.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد جهانی، اقتصاد تعاون جواب داده است، اظهار کرد: قرار بود که تا پایان برنامه پنجم توسعه، ۲۵ درصد GDP کشور در اختیار بخش تعاون باشد که این اتفاق رخ نداد در حالی که در اقتصاد جهانی، ثابت شد که اقتصاد تعاون قابل اعتماد و توانمند هستند.

وی افزود: در اتحادیه جهانی تعاون که جز بزرگترین سازمان‌های جهانی محسوب می‌شود بیش از ۱۱۱ شرکت عضو دارد که تعاونی‌ها عضو آن هستند این سازمان در سال گذشته (۲۰۲۳) آماری منتشر کرد که حائز اهمیت است.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان بیشتر از ۲۴۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارند و بیش از ۲۰۰ شرکت تعاونی از این آمار مربوط به کشورهای توسعه یافته با اقتصاد آزاد است.

وی اضافه کرد: گردش مالی یک تعاونی به عنوان نمونه در کشور فرانسه ۱۱۷ میلیارد دلار و در کشور آلمان ۸۸ میلیارد دلار است.

رئیس اتاق تعاون ایران، بیان کرد: در کشور ما با وفاق، همدلی، همکاری و تعاون می‌توان به آنچه پیش بینی مقام معظم رهبری در سیاست‌های اصل ۴۴ بود، برسیم. تعاونی‌ها برای رشد و توسعه نیازمند حمایت هستند و در دنیا اگر تعاون رشد کرده دولت از آنها حمایت کرده است که می‌توانند پس از بلوغ، به طور مستقل عمل کنند.

وی گفت: در کشور ما تعاونی‌ها در میدان رقابت تنها مانده‌اند و قوانین ناظر بر توسعه تعاونی‌ها اجرا نشده همان قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

عبدالهی در ادامه سه درخواست را مطرح و اجرای آن را به عنوان نماینده بخش مردمی تعاون خواستار شد. رئیس اتاق تعاون با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نیاز به قیم ندارند، گفت: اجرای قوانین ناظر بر توسعه تعاون و قوانینی که مربوط به این حوزه می‌شود، توجه به سند توسعه تعاون و همچنین جلوگیری از مداخلات غیرقانونی دولت مهمترین درخواست‌های بخش تعاون است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ