۱۵ طرح جدید پتروشیمی در آستانه بهره برداری

اقتصاد ایران: معاون وزیر نفت گفت: در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری می‌رسند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در نشست خبری گفت: نمایشگاه ایران پلاست یکی از مهمترین رویدادهای منطقه‌ای به شمار می‌آید. استقبال از این نمایشگاه امسال از سالهای گذشته بهتر بود و شرکت‌های خارجی حضور پررنگی داشتند حتی به دلیل محدودیت مکانی برخی از آنها امکان حضور پیدا نکردند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در آستانه ۶۶ سالگی است، افزود: در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری می‌رسند. از این تعداد ۷ طرح تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود و ظرفیت این صنعت تا پایان سال از مرز ۱۰۰ میلیون تن می‌گذرد.

وی ادامه داد: اولویت شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید تأمین خوراک صنعت پتروشیمی باشد. البته در فصل سرما، تأمین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد.

به گفته شاهمیرزایی، یکی از مهمترین رویکردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید بر توسعه و پیشرفت فناوری‌های پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: اعلام کردیم در کمتر از ۴ سال تمام ۹۹ درصد کاتالیست ها داخلی سازی می‌شود که این مسأله فائق آمدن بر یک عقب ماندگی ۱۱۳ ساله بود و در کمتر از سه سال بومی سازی این محصولات بومی سازی شد و ۸۷ درصد کالاهای پتروشیمی داخلی سازی شده است.

خبر در حال تکمیل است…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ