احداث شهرک مسکونی نخبگان در پارک پردیس در حال پیگیری است

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: احداث شهرک مسکونی نخبگان در پارک پردیس نیازمند همکاری وزارت راه و مسئولان کشور است که در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین امروز دربیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به اینکه امروز دیگر ارتش های بزرگ و منابع وجود ندارد بلکه کسانی که سریعتر فکر می کنند و نوآوری دارند برنده هستند، اظهار کرد: شرکت هایی چون اپل و آمازون دیگر تنها یک شرکت نیستند این مجموعه ها یک امپراطوری تشکیل داده اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با طرح این سوال که جای ما در این‌رقابت جهانی کجاست، افزود: ایران ۱۷ میلیون فارغ التحصیل و۱۰ هزار شرکت دانش بنیان دارد اما باید قبول کنیم که داشتن نخبه و دانش کافی نیست و باید هر روز بهتر از دیروز شویم.

افشین ادامه داد: دهه هشتاد دهه جهش علمی کشور شروع شد و در دهه نود فناوری‌ ها در کشور رشد یافت ولی این کافی نیست. باید هر روز سریع تر از روز قبل بدوییم ‌و معاونت علمی و پارک فناوری پردیس از دویدن ها و پیشرفت در اکوسیستم نوآوری و فناوری حمایت می کند.

وی ادامه داد: پارک پردیس با ۲۰ سال تجربه، یک اکوسیستم موفق است و انتظار می رود که این مجموعه به مهم ترین قطب نوآوری کشور و منطقه تبدیل شود.

افشین همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای رشد یک منطقه و ایجاد اکوسیستم نوآوری، چندین فاکتور کلیدی لازم است که مهم‌ترین آن‌ها احداث یک شهر نخبگانی در کنار این منطقه است. اگر موفق به دریافت مجوز احداث چنین شهری نشویم، شاهد پیشرفت نخواهیم بود.

معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ادامه داد؛ باید فاصله بین محل زندگی نوآوران و پارک فناوری پردیس کاهش یابد تا بتوانیم تحولات مثبتی را رقم بزنیم.

افشین ضمن بیان این مطلب که تمامی مجوزهای لازم اخذ شده، گفت: این پروژه نیازمند همکاری وزارت راه و مسئولان کشور است که در حال پیگیری آن هستیم. زمین کافی نیز برای احداث این شهر وجود دارد و این امر می‌تواند یک تحول بزرگ در اکوسیستم نوآوری ایجاد کند.

وی به برنامه‌های دولت جدید در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: دولت جدید قرار است حامی و تسهیل‌گر باشد. ما همچنان مانند دولت‌های قبل دو پارامتر اصلی برای حمایت از جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار داریم. این حمایت‌ها همیشه مادی نیستند؛ بسیاری از آن‌ها به رفع موانع قانونی نیاز دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن بیان این مطلب که در کنار اکثر دانشگاه‌ها و در تمامی استان‌ها، پارک‌های فناوری و مراکز رشد تحت نظارت اساتید دانشگاهی ایجاد شده است، گفت: هر فردی که ایده‌ای داشته باشد می‌تواند به این مراکز مراجعه کند تا از حمایت‌های لازم برخوردار شود و ایده‌اش از مرحله صفر به مرحله توسعه برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ