تدوین سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی

اقتصاد ایران: سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی براساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه، توسط دفتر طرح ملی گیاهان دارویی تدوین شد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دفتر طرح ملی گیاهان دارویی، سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی را بر اساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه تدوین کرد که پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات، به زودی تصویب و برای اجرای به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

این سند در نشستی با حضور نمایندگان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، تشکل‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، مشاوران، معاونین و کارشناسان دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفت و نقطه نظرات متخصصان و خبرگان این حوزه دریافت شد.

حسین زینلی، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تشریح و تاکید بر اهمیت لزوم توجه به زنجیره ارزش گیاهان دارویی با رویکرد جامع‌نگر و بر اساس اسناد بالادستی و همچنین سیاست‌ها و مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه گیاهان دارویی و نقطه نظرات کلیه ذی‌نفعان و ذی‌ربطان، سند تدوین شده را تشریح و تبیین کرد.

وی در ادامه چشم‌انداز، راهبردها، برنامه‌ها و وضعیت کنونی گیاهان دارویی در ایران و جهان، تقاضاهای جهانی، الزامات و استانداردهای مربوط به گیاهان دارویی برای ورود به بازارهای جهانی و گیاهان اولویت‌دار در سطح ملی و استانی را اعلام و برنامه عملیاتی و نقشه راه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی را به همراه الزامات و پیوست‌های پشتیبان را ارائه کرد.

در پایان مقرر شد پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات جزئی، سند مذکور در جلسه آتی تصویب و جهت اجرا به سراسر کشور ابلاغ شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ