دکتر ظفرقندی عنوان کرد:

افتخارآفرینی جامعه پزشکی ایران در طول تاریخ

اقتصاد ایران: دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان با حضور رئیس‌جمهور، ضمن تأکید بر نقش برجسته جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و همه‌گیری کرونا، بر ضرورت توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی کادر سلامت و تلاش برای ماندگاری نخبگان در کشور تأکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،دکتر محمدرضا ظفرقندی در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، تأکید کرد که جامعه پزشکی ایران در طول تاریخ جمهوری اسلامی افتخارآفرینی‌های بزرگی داشته و به مردم خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است.

او با بیان اینکه جامعه و انسان سالم، موتور توسعه کشور هستند، گفت: جامعه سالم باید از نظر جسمی، روانی و اجتماعی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد و این نعمت را باید قدر بدانیم.

ظفرقندی با اشاره به جمله‌ای از دکتر علی شریعتی افزود: همان‌طور که کسی نمی‌تواند به‌جای قله دماوند بگوید بلندترین و سرافرازترین کوه ایران، قله الوند است، افتخارآفرینی و سربلندی جامعه پزشکی ایران نیز برای همگان محرز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به فداکاری‌های جامعه پزشکی و کادر سلامت در دوران دفاع مقدس و در زمان همه‌گیری کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، جامعه پزشکی شهدای زیادی را تقدیم ملت قهرمان ایران کرد و با روحیه ایثار و فداکاری در سخت‌ترین شرایط برای مردم و کشور ایستاد. در دوران کرونا نیز جامعه پزشکی تا پای جان برای حفظ سلامت مردم تلاش کرد. اعتقاد ما این است که شرافت و افتخار در وجود جامعه پزشکی نهفته است و مردم ایران همیشه قدردان آن‌ها بوده و هستند.

ظفرقندی به رتبه بالای اعتماد مردم به جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی این سرمایه عظیم اجتماعی را ارج می‌نهد و در جهت حفظ و افزایش رضایتمندی مردم تلاش خواهد کرد.

وی بر ضرورت تکریم و توجه به نیازهای اقتصادی و معیشتی کادر سلامت و جامعه پزشکی تأکید کرد و اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کنیم تا نخبگان ما در کشور باقی بمانند و انگیزه‌های لازم برای ماندگاری آن‌ها فراهم شود. همچنین باید از نیروهایی که در مناطق محروم، دورافتاده و مرزی خدمات ارائه می‌دهند، حمایت کنیم و انگیزه بیشتری به آن‌ها بدهیم.

به گفته وزیر بهداشت، باید برای تأمین سلامت در مناطق محروم به نحو شایسته هزینه کنیم و هزینه تمام شده خدمات را به‌دقت محاسبه کنیم تا اقتصاد سلامت دچار مشکل نشود. او در پایان با تأکید بر همدلی و وفاق در دولت چهاردهم گفت: با این همدلی می‌توانیم بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را برطرف کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ