۶ تئاتری که ویژه کودکان روی صحنه می‌رود

اقتصاد ایران: تئاتر کودک یکی از مهمترین بخش‌های هنرهای نمایشی است که نباید از آن غافل شد، در این گزارش به معرفی تعدادی از تئاترهای کودک و نوجوان روی صحنه می‌پردازیم.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تاثیرگذارترین مسئله در آموزش و یادگیری کودکان و نوجوانان، بدون شک هنر نمایش است. در تئاتر می‌توان به صورت مستقیم و غیرمستقیم نکات اخلاقی و تربیتی را به بهترین شکل ممکن به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

با آغاز ماه ربیع، نمایش‌های جذابی مخصوص کودکان و نوجوانان روی صحنه آمده‌اند و بلیت فروشی این نمایش‌ها از طریق سامانه «سینماتیکت» برای مخاطبان امکان پذیر است.

نمایش «بچه گرگ استثنایی»

نمایش «بچه گرگ استثنایی» به کارگردانی متین حسنی‌پور و نویسندگی حمیدرضا پاسوار هر روز ساعت 17 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. در این نمایش مهبد فیضی، سپیده کرمی، علیرضا زرگوشیان، رضا نعمتیان و حامد نظامی‌اصل نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «برفی بچه گرگیه که قراره بعد از پدرش رئیس گله گرگ‌های جنگل توسکا بشه. اون خیلی شجاع و قویه اما یه روز که با پدرش برای شکار به جنگل می‌ره صدایی می‌شنوه که زندگیشو تغییر می‌ده و...»

تئاتر «جنگ کودک عمو فرشید»

علاوه بر نمایش‌های مخصوص کودک و نوجوان، «جنگ کودک عمو فرشید» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرشید عسگری از 30 شهریور ماه در پردیس سینمایی «پرده طلایی» روی صحنه خواهد رفت.

در این برنامه که برای مخاطبان خود بازی و مسابقه‌های جذاب در نظر گرفته و آماده کرده است، کودکان می‌توانند صورت خود را گریم کنند و در کنار خانواده از این اجرا لذت ببرند.

تئاتر «قصه سیبی که پرواز کرد»

نمایش «قصه سیبی که پرواز کرد» به کارگردانی و نویسندگی مجتبی مهدی ساعت 19:30 در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت. ولی‌الله سقفی، بابک مولانا، راشین رضایی، شیرین دژآگاه و محمدسروش علیشاهی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «این نمایش درباره درخت سیب خارق‌العاده‌ای است که در خط مرزی دو همسایه رشد و روابط دوستانه آنها را به نزاع تبدیل می‌کند. در این نمایش که درون مایه آن صلح و دوستی است از قصه‌هایی چون آدم و حوا، حسن کچل، پادشاه بی‌فرزند، ملک جمشید، سفید برفی که سیب عنصری تعیین کننده در شکل‌گیری آنها بوده، استفاده شده است.»

تئاتر «جنگل پر ماجرا»

نمایش «جنگل پر ماجرا» به کارگردانی و نویسندگی مهرداد قرآن‌کیش تا 10 مهرماه، هر روز ساعت 18:00 در فرهنگسرای فردوس اجرا می‌شود. سامان فرشیدنیا، نهال ‌دلزنده، نفیسه ترحم‌جو، هانیه ‌عباسی و نیلوفر ابراهیمی بازیگرانی هستند که در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «با ورود مار به جنگل ماجراهای جذاب و شادی برای حیوانات جنگل اتفاق می‌افتد.»

تئاتر «کچل و خورشید»

نمایش «کچل و خورشید» به کارگردانی بهزاد توانگر روستا و نویسندگی حسین فدایی‌حسین، هر روز ساعت 17:00 در فرهنگسرای فردوس اجرا می‌شود.

بهزاد توانگر روستا، حمید رضا خسروی، علیرضا حقیقت پژوه، رومینا ‌بختیاری، رویا اسماعیلی، محمد مهدی شاداب فر، امیر محمد مجیدی و حسین زارعی بازیگران این نمایش هستند.

تئاتر «سفرهای سندباد»

نمایش «سفرهای سندباد» به کارگردانی و نویسندگی احسان پویا هر روز ساعت 18:00 در فرهنگسرای ابن‌سینا روی صحنه می‌رود. شیوا ‌شریعت‌‌زاده، ثمین همت‌زاده، نگین غیاثوند و محدثه سادات شریفی عروسک‌گردانان این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «سندباد برای رساندن یک امانتی مهم با کشتی به آنسوی دریاها سفر می‌کند و در راه ماجراهای عجیبی را پشت سر گذاشته و با موجوداتی از جمله سیمرغ و شاه شامپانزه‌ها و... ملاقات می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ