شوک به ورزش ایران با پس گرفتن مدال طلا

اقتصاد ایران: کاروان ورزش ایران در شرایطی روز دهم از پارالمپیک را به پایان برد که صادق بیت سیاح در پرتاب نیزه به مدال طلا رسید اما با تصمیم مسئولان برگزاری «دیسکالیفه» شد و مدالش هم پس گرفته شد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی به پایان رسید که ورزشکاران کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و برنز شدند تا مجموع مدال‌های کاروان فرزندان ایران به ۲۴ برسد اما دقایقی پس از کسب مدال طلای صادق بیت سیاح با تصمیم مسئولان برگزاری مدال او پس گرفته شد.
 
 در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صادق بیت سیاح ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و به مدال طلا رسید اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه با تصمیم مسئولان برگزاری بیت سیاح دیسکالیفه شد و مدال طلایش هم پس گرفته شد.
 
بیت سیاح در پرتاب‌های اول و دوم پرتابی به میزان ۴۳.۴۸ متر و ۴۶.۸۴ متر را داشت و خیلی زود خودش را بالاتر از سایر نفرات قرار داد. پرتابگر کشورمان در پرتابگر سوم مرتکب خطا شد و تا ورزشکار هندی از این فرصت بهره ببرد و با شکستن رکورد پارالمپیک (۴۷.۳۲ متر) به رده اول صعود کند.
 
بیت سیاح در تلاش چهارم نیزه را ۴۳.۷۸ متر و در تلاش پنجم ۴۷.۶۴ متر پرتاب کرد و رکورد پارالمپیک را شکست. ملی‌پوش کشورمان در آخرین پرتاب ایران خطا کرد، اما در نهایت با ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک صاحب مدال طلا شد.
 
مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک پاریس اعتراض کردند.
 
در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۱ در بازی‌های پارالمپیک پاریس ، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، به مدال طلا دست یافت. پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.
 
به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و منتظر تصمیم نهایی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ