تأکید رهبر انقلاب بر حمایت از نوشت‌افزار ایرانی

اقتصاد ایران: معاون صنایع عمومی وزارت صمت، نمایشگاه ایران‌نوشت را راهی برای حمایت از تولید داخل دانست و گفت: رهبر انقلاب بر حمایت از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی تأکید کرده‌اند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دهمین جشنواره و نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی «ایران نوشت» امروز با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، محمدحسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و خانواده شهدا با رونمایی از محصولات نوشت افزار دختر کاپشن صورتی توسط پدر شهید ریحانه سلطانی نژاد افتتاح شد.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران نوشت» گفت: راه‌اندازی این نمایشگاه در راستای حمایت از صنعت داخلی انجام شده است.

برادران با بیان اینکه هزار واحد تولیدی صنفی و 18 هزار واحد صنفی توزیعی در کشور وجود دارد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به مسئولین در حمایت از تولیدکنندگان داخلی نوشت‌افزار داخلی تاکید داشته است.

 وی افزود: با تلاش تولیدکنندگان، پذیرفتن توزیع‌کنندگان و حمایت مردم شاهد جهشی در خصوص مصرف لوازم تحریر ایرانی بوده‌ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: امروز توزیع کالای قاچاق، بی کیفیت خارجی و تولیداتی که مربوط به فرهنگ غربی است جای خود را به تولید داخلی داده است.

برادران در خصوص تمایل دانش‌آموزان به تولیدات داخلی گفت: تمایل به خرید تولید داخلی در بین دانش‌آموزان متوسطه بیشترین رغبت به خرید نوشت‌افزار با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی است و در بین نونهالان نیز با کارهای تبلیغی که صورت گرفت این تولیدات مورد اقبال قرار گرفته است.

برادران ادامه داد: با تصمیمات صورت گرفته در شورای فرهنگ عمومی 25 آبان به عنوان روز صنعت نوشت افزار اضافه و در تقویم رسمی کشور درج شد.

وی تصریح کرد: برنامه راهبردی در برنامه هفتم توسعه بروز رسانی شد که علاوه بر محصولاتی مانند مداد، خودکار، پاک‌کن و دفتر در سایر محصولاتی که عقب‌تر هستیم در این برنامه به خودکفایی کامل صنعت نوشت‌افزار خواهیم رسید.

در‌ پایان این برنامه خانواده شهید علی محمدی، اولین شهید هسته‌ای کشور دهمین نمایشگاه ایران نوشت را با حضور مسئولان، تولیدکنندگان داخلی و مردم افتتاح کردند.

علاقه مندان جهت بازدید از دهمین نمایشگاه «ایران نوشت» می توانند تا سی و یکم شهریور ماه از ساعت 15 الی 22 به محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ