رشد ۳۷ درصدی تولید نوشت‌افزار در کشور

اقتصاد ایران: معاون وزیر صمت در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران‌نوشت گفت: تعداد نوشت افزار و محصولات تولید شده در سال گذشته ۲۹۵ میلیون عدد بود که امسال با رشد ۳۷ درصدی به رقم ۴۰۴ میلیون رسیدیم.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ،مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه ایران نوشت بعدازظهر امروز شنبه ۱۷ شهریور در مصلی امام خمینی (ره) و محل برگزاری این رویداد برگزار شد.

اسماعیل جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، محمد یقینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع ایران نوشت و جمعی از خانواده شهدا ازجمله حاضران این‌مراسم بودند.

یقینی در ابتدای این مراسم گفت: امسال بیش از ۱۰۰ برند در مجموعه مصلی و در دهمین نمایشگاه ایران نوشت حضور دارند. از آنجایی که سال‌های گذشته با استقبال روزافزون از این رویداد مواجهه بودیم، لازم بود در مکانی با زیرساخت‌های بهتر حضور داشته باشیم. باید از حمایت‌ها و تلاش وزارت صمت که بخش ویژه در این وزارتخانه در حوزه نوشت افزار ایجاد شده است، همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما تشکر کنم.

رشد ۳۷ درصدی تولید نوشت افزار

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت نیز در این‌مراسم گفت: ابتدا باید از مجموعه مجمع ایران نوشت بابت زحمات این جشنواره و تلاش در حوزه نوشت افزار ایرانی طی ۱۰ سال گذشته برای تولید محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی تشکر کنم.

وی افزود: ما حدود ۱۰۰ واحد تولیدی و حدود هزار واحد صنفی تولیدی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی توزیعی در حوزه نوشت افزار داریم. مجموعه «ایران نوشت» با تاکید مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرده و ایشان در طول این سال‌ها دو بار با صدور پیام‌هایی حامی این حرکت ملی بودند.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: نمایشگاه ایران نوشت، تجلی جهش تولید با مشارکت مردم است؛ حرکتی که هم تولیدکنندگانی که پذیرفتند وارد این عرصه شوند و هم توزیع کنندگانی که توزیع محصولات تولید داخل را به محصولات قاچاق و خارجی ترجیح دادند در آن سهیم هستند. در سال گذشته در گروه مخاطبان دانش آموز دوره متوسطه بیشترین اقبال به محصولاتی که تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را داشتند وجود داشته. همچنین در حوزه نونهالان هم با برند سازی هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری انجام شده است محصولاتی با محوریت این شخصیت ها تولید شده که با استقبال رو به رو شدند.

برادران با اشاره به همکاری شهرداری تهران در برگزاری این رویداد ادامه داد: ما در شورای فرهنگ عمومی روز ۲۵ آبان ماه را به عنوان روز صنعت نوشت افزار اعلام و در تقویم رسمی کشور ثبت کردیم. برنامه راهبردی که در دوره‌های قبلی این نمایشگاه رونمایی شده بود با توجه به برنامه هفتم توسعه و در چشم اندازی که برای سال ۱۴۰۷ تعریف شده به روز رسانی کردیم. امیدواریم با تحقق اهداف این سند، علاوه بر تولیدات مرسوم نوشت افزار مثل مداد، مدادرنگی، دفترچه، کیف، مداد پاک کن و تراش در سایر محصولات هم که هنوز به خودکفایی نرسیده ایم بتوانیم به خودکفایی برسیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه هم تنوع محصولات بالا رفته و هم نوآوری‌های جدیدی در نوشت افزار و محصولات کمک آموزشی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان رقم خورده است. تعداد نوشت افزار و محصولات تولید شده در سال گذشته ۲۹۵ میلیون عدد بود که امسال با رشد ۳۷ درصدی به رقم ۴۰۴ میلیون رسیدیم. یکی از تأکیدات همیشگی رئیس جمهور شهید چاپ کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی بود که امسال هم برای دومین سال پیاپی این اتفاق رقم خورد.

فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهیم

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران هم در بخش پایانی این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که به نمایندگی از مجموعه شهرداری تهران در کنار نوشت افزار ایرانی اسلامی و ترویج و استفاده از این ابزار و خدمات هستیم. طبیعتاً یکی از مبادی ورودی به این عرصه و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کالای ساخت ایرانی، کودکی و نوجوانی است. امسال دنبال یک جهش در این رویداد بودیم و طبیعتاً این نمایشگاه نقطه آغاز است اما باید در سطح شهرهای دیگر و طی سال نیز فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهیم. شهروندان ما باید به کالای ایرانی اعتماد کنند و این نمایشگاه این فرصت را می‌دهد که در کنار تولید کنندگان مختلف باشیم. امیدواریم بتوانیم در این جهت از ظرفیت مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مباحث مورد توجه در این دوره از برگزاری نمایشگاه وجود برخی نام و نشان‌های خارجی در برندهاست که جا دارد مسئولان برگزاری این رویداد به آن توجه کنند. همچنین در حوزه مسئولیت اجتماعی آمادگی همکاری با تولیدکنندگان در جهت کمک به کودکان بی بضاعت را داریم، تولید کنندگان نیز می‌توانند نسبت به تولید لوازم مورد نیاز کودکان استثنایی نیز توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

در انتهای این مراسم با حضور پدر شهید ریحانه سلطانی نژاد (دختر کاپشن صورتی) از محصولات جدید در حوزه نوشت افزار با طراحی تصویر این شهید رونمایی به عمل آمد.

دهمین نمایشگاه ایران نوشت با حضور همسر، دختر و نوه شهید علی‌محمدی اولین شهید علم افتتاح شد.

این‌رویداد از ۱۸ تا ۳۱ شهریور در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ