فراخوان مقاله همایش ملی فناوری‌های نوظهور و آینده اطلاعات

اقتصاد ایران: رئیس همایش فناوری‌های نوظهور و آینده اطلاعات از آغاز فراخوان مقاله برای شرکت در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفی رئیس همایش با اعلام خبر برگزاری همایش ملی فناوری‌های نوظهور و آینده اطلاعات گفت: اجتماعات انسانی در مسیر تحول و تکامل تاریخی، همواره با پدیده‌ها و پیش‌ران‌های مقارن با مقاطع زمانی خود، تأثیر و تأثر متقابل دارند و بنای زیست اجتماعی، سیاسی و فرهنگی براساس این تعاملات شکل گرفته است.

وی ادامه داد: صرف نظر از تبارنگاری و دیرینه‌شناسی این مقوله، در مقطع کنونی، فناوری به‌عنوان یکی از پدیده‌های فراگیر، چنین نقشی را در جوامع محلی و جهانی ایفا می‌کند. فناوری‌های نوظهور در اشکال نرم، سخت و ترکیبی، متغیری اثرگذار بر ارکان و شئون قلمروهای حکمرانی هستند و در تاروپود و لایه‌های زیرین جوامع نفوذ و رسوخ کرده‌اند.

رئیس همایش فناوری‌های نوظهور و آینده اطلاعات با بیان اینکه این فناوری‌ها با روندی افزایشی و شتابان، ضمن ادعای مالکانه در بسیاری از عرصه‌ها و گره‌خوردن گذران بشری به پویش‌های آن، تصور جهانی عاری از فناوری و بهره‌برداری از مصادیق آن را تصورناپذیر نموده‌اند تصریح کرد: این وضعیت به‌نوبه‌خود موجب چالش‌ها، فرصت‌ها، تهدیدات و شگفتی‌های ناشناخته شده است و حاکمیت‌ها نمی‌توانند به اثرگذاری آن بی‌اعتنا باشند. از جمله حوزه‌های این اثر، امنیت در سطوح ملی و محلیِ واحدهای سیاسی است که سازمان‌های اطلاعاتی در تحقق این مهم نقشی نهادین دارند.

آغاز فراخوان مقاله همایش ملی فناوری‌های نوظهور و آینده اطلاعات

وی خاطر نشان ساخت: بر این مبنا، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، با توجه به رسالت علمی و نظر به مأموریت‌های نظام‌های اطلاعاتی در تأمین امنیت کلان و با هدف مطالعه و واکاوی آثار پدیده‌های فناوران نوظهور بر امنیت ملی، حکمرانی، نقش‌آفرینی اجزای مختلف اجتماعی، این همایش را با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور در آذرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد کرد.

عاطفی با برشماری محورهای این همایش گفت: این همایش در چهار محور اصلی تأثیرپذیری اطلاعات از فناوری‌های نوظهور، شامل تحول در مفاهیم، کارکردهای اطلاعات، حکمرانی و ارتباط با مردم و سیاست و نیز ۲۰ محور فرعی، علاقه‌مند به مشارکت و اجماع‌سازی حداکثری در فعال‌شدن توانمندی‌های فکری جامعه نخبگانی کشور است.

عاطفی با دعوت از نخبگان علمی کشور گفت: علاقمندان می‌توانند مقالات خودشان را تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ از طریق نشانی اینترنتی conf.uins.ac.ir ارسال کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ