انتقاد از شرایط همکاری تأمین اجتماعی با داروخانه‌ها

اقتصاد ایران: رییس انجمن داروسازان ایران، در نامه‌ای به وزیر رفاه، از نحوه همکاری سازمان تأمین اجتماعی با داروخانه‌ها به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران، در نامه‌ای به احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان داشت: ضمن تبریک مسئولیت جدید و امید موفقیت برای جنابعالی، حتماً استحضار دارید که با گذشت ۷ ماه و اندی، بیمه تأمین اجتماعی هنوز بخشی از مطالبات دی ماه ۱۴۰۲ و نیز مطالبات اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال ۱۴۰۳ داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است.

لذا مزید استحضار دو نکته را به عرض می‌رساند.

الف) برای داروخانه‌ها هیچ‌گونه قرارداد و رابطه مالی و یا نظارتی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها متصور نیست. فلذا همانگونه که در بادی امر داروخانه‌ها با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد امضا نموده‌اند و به بیمه شدگان آن سازمان خدمت ارائه می‌دهند توقع دارند که مسئولین بیمه تأمین اجتماعی نیز منصفانه و علاج جویانه پاسخگو باشند و مسئولیت خود در قبال تسویه به موقع مطالبات و تادیه دیون را به دیگران پاس ندهند.

ب) علت اصلی وضعیت موجود و بدهی‌های انباشتی بیمه تأمین اجتماعی و عدم پاسخگویی مناسب آن، به قراردادهای غیر منصفانه و یکسویه تنظیم شده توسط مسئولین آن سازمان برمی‌گردد که متأسفانه حاضر به اصلاح و مرضی الطرفین نمودنِ آنها نیستند.

سازمان تأمین اجتماعی که برای یک روز تأخیر در ارائه لیست حق بیمه کارگران ۱۲ درصد جریمه غیر قابل بخشش به کارفرمایان تحمیل می‌کند، برای تاخیرهایی بلا وجه و فلج کننده خود در پرداخت هزاران میلیارد تومان بدهی ماهیانه موسسین داروخانه‌ها به عنوان پیمانکار، کوچک‌ترین وجه الضمان و جریمه و خسارتی را تعیین نکرده و برنمی‌تابد.

معهذا به عرض می‌رساند: ادامه کار با این وضعیت نه عاقلانه است و نه عادلانه. تقاضا دارد در آغازین روزهای وزارت در دولت جدید، به مسئولین تأمین اجتماعی دستور فرمائید که ضمن پرهیز از حرف درمانی، در چارچوب قانون و به منظور استقرار عدالت اجتماعی و رعایت حقوق مردم، قراردادهای فی مابین با موسسین داروخانه‌ها را مطابق نص صریح ماده ۳۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ مصوب ۱۳۹۳ تصحیح نمایند.

دستور تسریع در شروع اقدامات و اعلام نتیجه مزید امتنان جامعه داروسازی ایران خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ