قطعی برق و تجمیل خسارت هشت میلیاردی به صنعت

اقتصاد ایران: یک نماینده مجلس گفت: گفت: قطعی برق باعث بروز خسارت حداقل هشت میلیارد دلاری به صنعت کشور می‌گردد و پنج میلیارد دلار برای توسعه ۱۱ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر باید هزینه کنیم.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه ششم توسعه تکلیف قانونی افزایش تولید ۲۵ هزار مگاوات برق را مصوب کردیم؛ اما این کار یا اولویت دولت وقت (دولت یازدهم و دوازدهم) نبود و یا اراده‌ای برای انجام آن وجود نداشت، برای همین امروز با چنین مشکلات و ناترازی‌ها مواجه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر اراده بود و این کار انجام می‌شد، امروز چنین مشکلاتی را شاهد نبودیم، در برنامه هفتم پیشرفت در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای آینده‌نگری در خصوص تولید برق به کار گرفتیم و در بودجه‌های مصوب پرداختی به دولت نیز این موضوع را در نظر می‌گیریم.

عباسی تأکید کرد: امروزه یکی از موضوعات مطرح کشور توسعه صنعت است که این کار نیاز به انرژی دارد؛ رفاه مردم نیز به انرژی نیاز دارد، مسلماً قطعی چند ساعته برق با رفاه مردم و توسعه صنعت در تضاد است.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال رفاه مردم یا توسعه صنعت هستیم باید تولید برق را توسعه دهیم، عنوان کرد: تغییر اقلیم نیز در تمام دنیا یکی از موضوعات مطرح و جدی است. با هر یک درجه افزایش دما میزان زیادی به انرژی مورد نیاز کشور افزوده می‌شود؛ و از طرف دیگر استهلاک زیر ساخت‌ها هم اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر اقدامات لازم را برای توسعه تولید برق انجام ندهیم، همانطور که ما گذشتگان را بازخواست می‌کنیم، خودمان نیز مورد بازخواست آیندگان قرار می‌گیریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال از وزیر نیرو در سال ۹۹ برای دریافت عملکرد وی پس از گذشت چند سال از برنامه ششم توسعه بیان کرد: امیدوارم در برنامه هفتم این موضوع مورد توجه و در اولویت قرار بگیرد تا بتوانیم توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و مزارع انرژی خورشیدی را هم داشته باشیم؛ باید برای حل مشکل ناترازی، ترکیبی از این موضوعات را در نظر بگیریم تا پیشرفت کشور محقق شود.

عباسی با اعلام این خبر که قطعی برق باعث بروز خسارت حداقل هشت میلیارد دلاری به صنعت کشور می‌گردد اضافه کرد: پنج میلیارد دلار برای توسعه ۱۱ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر باید هزینه کنیم، در حالی که قطع برق ناشی از ناترازی باعث بروز خسارت بزرگ حداقل هشت میلیارد دلاری به صنعت و کشاورزی می‌گردد.

وی افزود: در مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش‌بنیان را مصوب کردیم که ظرفیت بسیار خوبی در آن نهفته شده است؛ با این مصوبه مسیرهای قانونی و راه‌های بکارگیری ظرفیت‌های مردمی را پیش‌بینی کردیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری گفت: باید موانع را از سر راه مردم برای تحقق این شعار برداریم؛ آنها دانش و تمام توان خود را پای کار آورده‌اند، باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ