اعتراض دوباره مرندی به یک مصوبه قابل تقدیر

اقتصاد ایران: سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درباره اعطای مجوز به موسسات طب سنتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی مصوبه جدید شورای انقلاب فرهنگی درباره طب سنتی را ارائه کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

سلام علیکم

با احترام به استحضار می‌رساند شورای عالی محترم انقلاب فرهنگی اخیراً مصوبه‌ای (ماده واحده) تحت عنوان: الزام کلیه موسسات آموزشی تحقیقاتی و حرفه‌ای در حوزه تخصصی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کسب مجوز فعالیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است و یکی از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استناد تبصره 2 ماده واحده فوق الذکر، به معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور منتقل شده است. این مصوبه مورد اعتراض وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این فرهنگستان قرار گرفت لیکن بدون بررسی‌های لازم معاونت محترم علمی ریاست جمهوری آیین نامه مربوطه را تصویب و ابلاغ نموده است.

از آن جا که این مصوبه توسط هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مغایر سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب 1367 و قوانین موجود ذیربط تشخیص داده شده است و مغایرت آن به شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی نیز منعکس شده است خواهشمند است دستور فرمائید موضوع توسط هیئت تطبیق قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی صرفاً از نظر توانایی علمی و تطبیق آن هیئت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مغایرت به شورایعالی انقلاب فرهنگی و دولت محترم اعلام شود.

به گزارش اکونیوز، این ماده واحده که مورد نقد رئیس فرهنگستان علوم پزشکی قرار گرفته مبنی بر این است که «مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی، امتیاز و مجوز فعالیت خود را از ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی اخذ می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ