انگلیس در صدر نقل و انتقالات فوتبال جهان

اقتصاد ایران: طبق اعلام فیفا در فصل نقل و انتقلات تابستانی در سال ۲۰۲۴ در مجموع ۱۱ هزار بازیکن با هزینه بیش از ۶ میلیارد دلار در تیم های مختلف جا به جا شده اند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به نقل و انتقالات تابستانی فوتبال جهان از اول ژوئن تا دوم سپتامبر ۲۰۲۴ پرداخت و اعلام کرد که ۱۱ هزار نقل و انتقال در سال جاری انجام شده و هزینه این نقل و انتقالات مجموعاً ۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار بوده است. جهان فوتبال در سال گذشته شاهد انتقال ۱۰۴۹۰ بازیکن به مبلغ ۷.۴۳ میلیارد دلار بود.

بنا بر این گزارش، باشگاه‌های انگلیسی با یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار در صدر تیم‌هایی هستند که تابستان امسال بیشترین هزینه را برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده اند و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار هم درآمد این تیم‌ها از فروش بازیکنان بوده است. ۵۲۶ بازیکن جدید، در حالی که تعداد بازیکنان خروجی به ۵۲۶ بازیکن جدید رسیده است.

فیفا توضیح داد که باشگاه‌های کوچک حاضر در لیگ انگلیس مانند بورنموث، برایتون و ایپسویچ تاون که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است، توانسته اند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای بازیکنان جدید هزینه کنند.

باشگاه‌های ایتالیایی با ۸۲۵ میلیون دلار در جایگاه دوم فهرست باشگاه‌های دارای بیشترین هزینه قرار گرفتند و فرانسه با ۶۹۷ میلیون دلار، اسپانیا با ۵۹۹ میلیون دلار، آلمان با ۵۷۲ میلیون دلار و عربستان سعودی ۴۳۱ میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

باشگاه‌های ایتالیایی تقریباً دو برابر درآمدی که سال گذشته از فروش بازیکنان به دست آوردند (که بالغ بر ۴۲۵ میلیون دلار بود)، خرج کردند در حالی که باشگاه‌های فرانسوی، ۷۵۶ میلیون دلار بیشتر از هزینه‌هایشان درآمد کسب کردند.

انتقال جولیان آلوارز آرژانتینی از منچسترسیتی انگلیس به اتلتیکو مادرید اسپانیا، بزرگترین معامله در پنجره نقل و انتقالات گذشته بود که ۸۳ میلیون دلار برای تیم پایتخت اسپانیا هزینه داشت.

در عین حال، هزینه نقل و انتقالات در فوتبال زنان در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شده است و با ۱۱۲۵ معامله به رکورد ۶.۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۸۵۳ نقل و انتقال در سال گذشته، یک رکورد محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ