پخش چند فیلم و مستند ویژه شهادت امام رضا(ع)

اقتصاد ایران: شبکه‌های یک، دو، فراتر و نمایش با چند فیلم و شبکه‌های تلویزیونی با پخش چند مستند به استقبال سالروز شهادت امام رضا(ع) می‌روند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در روز شهادت امام رضا(ع) تلویزیون در چند شبکه فیلم‌هایی را هم به طور ویژه روی آنتن خواهد برد؛ از نسخه سینمایی «ولایت عشق»، «مریم مقدس» و «مسافر ری» تا پخش فیلمی به یاد شهرام عبدلی بازیگر فقید سینما و تلویزیون. همچنین مستندهایی  از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. 

جزئیات را در ادامه ببینید:

فیلم سینمایی «ولایت عشق» به کارگردانی «مهدی فخیم‌زاده»، چهارشنبه 14 شهریورماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم به زندگی امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) پرداخته و ماجرای ورود ایشان به ایران در دوران عباسیان و اتفاقاتی که در زمان ولیعهدی ایشان تا شهادت پیش آمده را بازگو می‌کند. فرخ نعمتی، داوود رشیدی و اکبر زنجانپور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مسافر ری» به کارگردانی «داوود میرباقری»، چهارشنبه 14 شهریورماه ساعت 7 صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم مربوط به قرن سوم هجری است که مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی (ع) است. عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردانشان و مریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین(ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی(ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می‌زند. این هجرت از نظر سیاسی بسیار پر اهمیت است و عبدالعظیم طی این مسافرت حامل پیام امام هادی(ع) به علویان ایرانی است. او در این مسافرت طولانی با خطرات و حوادث گوناگونی روبرو می‌شود و ...

داریوش ارجمند، ویشکا آسایش و جمشید هاشم پور در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مریم مقدس» به کارگردانی «شهریار بحرانی»، چهارشنبه 14 شهریورماه ساعت 22:30 از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: شانزده سال قبل از میلاد مسیح (ع) زمانی که مردم منتظرند تا مسیحای موعود متولد شود، فرزند عمران دختر می‌شود و مادرش نام کودک را مریم انتخاب می‌کند و چون قبل از تولد عهد بسته که او را تا زمان بلوغ به خدمت در معبد مقدس بگمارد، به معبد می‌رود، اما تا به حال پای دختری به معبد باز نشده. حضرت زکریا تلاش می‌کند که با تمامی مخالفت های روحانیان یهودی مریم در معبد بماند و کم کم با وجود الهامات به مریم، مردم به سوی او جلب می‌شوند. اما بعد از یک اتفاق مریم از معبد رانده می‌شود. در همان موقع با خواست خداوندی مریم (س) باردار می‌شود و همین موضوع سوء ظن مردم را برمی‌انگیزد. هرود که از تولد کودک احساس ناامنی می‌کند دستور قتل نوزاد را می‌دهد، اما نوزاد به دنیا می‌آید و با صحبت کردن در گهواره همه را مبهوت می‌کند و ...

شبنم قلی‌خانی، زنده یاد پرویز پورحسینی، جعفر دهقان و محمد کاسبی در فیلم سینمایی «مریم مقدس» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) دو فیلم سینمایی مرتبط با این مناسبت پخش می‌کند.

فیلم «آسمان هشتم» به کارگردانی حسن نجفی امشب سه‌شنبه، 13 شهریورماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. «آسمان هشتم» روایت داستان خالده است که همراه فرزندانش قربان و زلفیه از باکو در کشور آذربایجان به قصد زیارت امام رضا(ع) و توسل برای شفای قربان که بیماری لاعلاجی دارد، به مشهد سفر می کنند و ... .

محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی آوا، قربان مسیم اف و مهدی فقیه در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم «آوای نقاره‌ها» به کارگردانی جواد مزدآبادی فردا چهارشنبه، 14 شهریورماه ساعت 17 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم در بستری اجتماعی قصه چهار نفر را روایت می‌کند که در پایان در حرم امام رضا (ع) گره هر داستان گشوده می‌شود.

زنده‌یاد شهرام عبدلی، جلال طباطبایی، سیامک اشعریون، حسن اسدی، کاوه سماک باشی، افشین سنگ چاپ، امید متقی و مریم سلطانی در فیلم تلویزیونی «آوای نقاره‌ها» ایفای نقش کرده‌اند.

مستندهای تلویزیون برای شهادت امام رضا(ع) را بشناسید

مستندهای شبکه‌های سیما به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به شرح زیر است:

شبکه دو سیما

مستند «خادم خورشید» امشب سه‌شنبه، 13 شهریورماه در شب شهادت امام رضا(ع) پخش می‌شود.

این مستند روایتی از حضور کاروان خدام رضوی (شهدای خدمت، رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان) در روز ولادت امام رضا علیه السلام در منطقه‌ای محروم و رسیدن خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش به آنها است.

رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی «خادم الرضا» 30 اردیبهشت ماه سال جاری در شب ولادت امام رضا(ع) در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی و به همراه تمامی همراهان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

این مستند که به کارگردانی امیراهردهی و تهیه‌کنندگی محسن عقیلی تهیه و تولید شده است، امشب همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) حوالی ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) مستند «مزد خدمت» امروز سه شنبه 13 شهریور حوالی ساعت 14:42 از شبکه دو پخش می‌شود.

مستند «مزد خدمت» روایتی از خدمت‌رسانی هم محله‌های امام‌ رضا(ع) (محله‌های طرق و سیدی) به زائرین ایشان است. این مستند نمایش استفاده از تمامی ظرفیت‌های یک محله اعم از اسکان و خدمات رفاهی برای زائران امام‌ رضا(ع) است.

در سال‌های اخیر امور مساجد طرحی را به نام هم محله‌های امام‌رضا (ع) ایجاد کرد که در امر خدمت رسانی، اقامت، اسکان، راهنمایی و جابه‌جایی زائر اقدام ویژه‌ای انجام دادند که امر بسیار ارزشمندی بود. مستند مزد خدمت روایت همت و مهمان نوازی هم محله ای های مرقد مطهر امام رضا(ع) است.

این مستند که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا معشوقی تولید شده است، امروز حوالی ساعت 14 و 42 دقیقه پخش می‌شود.

شبکه تهران

مستند «پابه پای خورشید» به کارگردانی مهدی یزدی‌نژاد امشب سه‌شنبه، 13 شهریور مصادف با 30 صفر و شهادت امام رضا (ع) ساعت 20 از شبکه تهران پخش می‌شود. 

این مستند اجتماعی که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) روی آنتن می‌رود درباره دکتر مهدی دانش، پژوهشگر و محقق و از خادمان افتخاری آستان قدس رضوی است که کار مطالعاتی خود را با پانزده سفر میدانی در ایران شروع کرده است.

وی در این تحقیق توانسته 16 هزار کیلومتر معابر ناشناخته را طی و یکصد نقطه مسیر رضوی را به تصویر بکشد.

امشب حوالی ساعت 21 گروه معارف شبکه تهران سیما در ارتباطی زنده از حرم مطهر رضوی، صحن و سرای حرم ضامن آهو را به تصویر می‌کشد.

شبکه مستند

مستند «دم حرم» با نگاهی به زندگی سیدرضا موید، شاعر آئینی و اهل بیت (ع) تولید شده است که با پژوهشگری و کارگردانی صادق داوری‌فر از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند امشب سه‌شنبه ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت 03:30 بامداد و 10:30 صبح از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ