دل نوشته یک پژوهشگر موسیقی برای مرحوم بهمنی

اقتصاد ایران: یک پژوهشگر موسیقی و مدیربرنامه‌های یکی از خوانندگان موسیقی ایرانی با انتشار متنی از خاطرات خود با مرحوم محمدعلی بهمنی برای تولید آلبوم «هفت الف» گفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمد عبداللهی پژوهشگر موسیقی و مدیربرنامه های یکی از خوانندگان موسیقی ایرانی با انتشار متنی از خاطرات خود با مرحوم محمدعلی بهمنی برای تولید آلبوم «هفت الف» به آهنگسازی مهیار علیزاده سخن گفت.

در دل نوشته محمد عبداللهی آمده است:

«بین بلوار کشاورز و نصرت در جمالزاده شمالی، دفتر کاری داشت که قول و قرارمان را در پس یک گفت‌وگوی پنج یا شش ساعته در آن‌جا گذاشتم.

آن روزها ما مشغول تولید اولین آلبوم رسمی پارسا خائف بودیم، آلبومی با آهنگسازی جناب مهیار علیزاده و صدای پارسا خائف و «هفت الف» نامی بود که برایش انتخاب کردیم و قرار شد یکی از هفت قطعه‌ آلبوم همکاری مشترکی باشد با زنده یاد محمدعلی بهمنی.

همین اتفاق هم افتاد و قطعه «خوب ترین حادثه» با شعر معروف «با همه بی‌سر و سامانی ام/ باز به دنبال پریشانی ام» تولید و در قالب همان آلبوم منتشر شد.

اما آن‌چه که کسی از آن با خبر نشد این بود که زنده یاد محمدعلی بهمنی یک شعر اختصاصی برای آلبوم «هفت الف» پارسا خائف و مهیار علیزاده سروده بود، ترانه‌ای که پس از ارسالش متواضعانه و فروتنانه برایم نوشت: «امید که دلخواه شما باشد؛ به‌باور من شایسته صدای دوست داشتنی عزیزمان ‌است. من سعی کلام بایسته را برای ایشان انجام داده‌ام - منتظر پاسخ هستم».

این ترانه بنا به دلایلی در آن آلبوم مجال بهره‌برداری پیدا نکرد و شعر معروف «با همه بی سر و سامانی ام/ باز به دنبال پریشانی ام» جایگزین آن شد.

یکی از موثرترین شاعران نسل معاصر از بین ما پر کشید و رفت و خودش مصداق همان شعر خودش شد که مرحوم ناصر عبداللهی خوانده بود: «دفتر گذشته ها رو پاره کرد/ نامه فرداها رو تا زد و رفت».

اما انگار این طبیعت روزگار است که بزرگان با آثارشان تا غایت هستی بارها و بارها متولد شوند و آن ترانه نیز بی پاسخ نخواهد ماند و با صدای پارسا خائف، همان کسی که به گفته زنده یاد محمدعلی بهمنی شعر را برای او سروده بود، تحت قالب قطعه‌ای مستقل تولید و منتشر می‌شود.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ