روز پرمدال فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم/دو اتفاق خوشحال کننده

اقتصاد ایران: کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» در پایان سومین روز از هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک با کسب چند مدال طلا، نقره و برنز موقعیت خود در جدول رده بندی توزیع مدال را بهتر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، سومین روز از هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک در شرایطی برای ورزش ایران شروع شد که در فاصله کوتاهی پس از پایان روز دوم با اعتراض به موقع مسئولان یک مدال برنز به نقره ارتقا یافت و یک عنوان چهارمی هم به مدال نقره تبدیل شد تا ورزش ایران روز خوبی را شروع کند و با دو مدال برنز تکواندو و یک نقره پاراتیروکمان به پایان ببرد.

روز سوم از بازی های پارالمپیک پاریس با کسب اولین مدال طلای کاروان ورزش ایران همراه بود که طی آن ساره جوانمردی موفق شد پنجمین مدالش در پارالمپیک را کسب کند و نامش را در ورزش ایران ماندگار کند.

رقابت های پاراتکواندو هم امروز شنبه به پایان رسید و تیم ملی ایران که با پنج ورزشکار در این دوره از بازی ها شرکت کرده بود با کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود پایان داد.

جوانمردی اولین طلایی کاروان ورزش ایران

در رقابت های پاراتیراندازی مسابقات ماده ۱۰ متر P۲ زنان برگزار شد و ساره جوانمردی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند. در این رقابت ساره جوانمردی با امتیاز ۵۷۰ و نسرین شاهی با امتیاز ۵۶۴ موفق به صعود به فینال رقابتها شدند. با این حال نسرین شاهی به دلیل نقص در سلاح خود از فینال کنار گذاشته شد.

ساره جوانمردی در فینال تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان کلاس SH۱ پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با ثبت رکورد ۲۳۶.۸ بالاتر از رقیب ترکیه‌ای خود در جایگاه نخست قرار گرفت و مدال طلا را از آن خود کرد.

روز پرمدال فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم/دو اتفاق خوشحال کننده
ساره جوانمردی طلایی کاروان ورزش ایران

همتی به مدال نقره رسید

مسابقات پاراتیراندازی با کمان امروز در بخش کامپوند بانوان با برگزاری دیدار فینال بین فاطمه همتی و حریفی از ترکیه برگزار شد که ملی پوش کشورمان برابر این رقیب شکست خورد به مدال نقره رسید.

فاطمه همتی در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریفی از بریتانیا رفت و با پیروزی ۱۴۶ بر ۱۴۳ برابر این حریف راهی دیدار فینال شد. همتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «ژولیه ریگالت» از فرانسه رفت و با عملکردی خوب و مطمئن و در حالی که جو استادیوم کاملاً به سود حریف بود، موفق شد ۱۴۳ بر ۱۴۰ برابر رقیب فرانسوی خود به برتری برسد . وی پیش از این موفق به شکست حریف چینی در مرحله یک هشتم نهایی شده بود.

روز پرمدال فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم/دو اتفاق خوشحال کننده
فاطمه همتی دختر نقره ای ورزش ایران

علیرضا بخت به مدال برنز رسید

در دیدار رده بندی وزن ۸۰- کیلوگرم به مصاف «نیکولا سبجیک» از صربستان رفت و در نهایت با برتری ۲۹ بر ۶ برابر وی به مدال برنز رسید.

بخت در مسابقات امروز بعد از یک دور استراحت، «نورلان دمبایف» از قزاقستان را در راند طلایی و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۵ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود. وی در این مرحله برابر «توشتمیروف» دارنده مدال طلای قهرمانی جهان و آسیا از ازبکستان ۱۸ بر ۱۲ بازنده شد و به دیدار رده بندی رفت.

روز پرمدال فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم/دو اتفاق خوشحال کننده
علیرضا بخت در پاراتکواندو مدال برنز گرفت

حق شناس هم برنزی شد

آخرین نماینده پاراتکواندو ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در مبارزه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف «نیشان اومیرلی» از قزاقستان رفت و در پایان با پیروزی ۱۶ بر ۱۴ برابر این حریف به مدال برنز دست پیدا کرد.

حق شناس در مسابقات نوبت صبح بعد از یک استراحت، در یک مبارزه سخت و نزدیک برابر «لیو لودینگ» از چین به برتری ۱۹ بر ۱۷ دست یافت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود. وی که در این مبارزه از ناحیه دست راست دچار شکستگی شده بود با همین شرایط مسابقات را ادامه داد و در مرحله نیمه نهایی برابر «مت بوش» از بریتانیا دارنده سه مدال طلای جهان به میدان رفت و با شکست ۲۶ بر ۱۳ برابر وی به دیدار رده بندی رفت.

روز پرمدال فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم/دو اتفاق خوشحال کننده
حق شناس مرد برنزی پاراتکواندو

امان الله پاپی به مدال نرسید

در چاچوب روز دوم مسابقات پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک پاریس که در ورزشگاه استادوفرانس جریان دارد، شامگاه شنبه (۱۰ شهریور) امان الله پاپی نایب قهرمان بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در مسابقات پرتاب وزنه‌ کلاس F۵۷ با حریفانش رقابت کرد.

این رقابت ها با حضور ۱۰ ورزشکار برگزار شد که طی آن‌ نماینده کشورمان موفق به ثبت رکورد ۴۷.۶۳شد. امان الله پاپی با ثبت این رکورد در رده چهارم جدول رده بندی نهایی ایستاد ‌و از کسب مدال بازماند. در مسابقات پرتاب وزنه، نمایندگان ازبکستان، ترکیه و برزیل در رده اول تا سوم ایستادند.

مدال آوران ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک:

مدال طلا:

* ساره جوانمردی - تپانچه بادی ۱۰ متر

مدال نقره:

* ظفر ذاکر - پرتاب وزنه
* پرستو حبیبی- پرتاب کلاب
* زهرا رحیمی - پاراتکواندو
* فاطمه همتی - پاراتیروکمان

مدال برنز:

* علیرضا بخت - پاراتکواندو
* حامد حق شناس - پاراتکواندو

روز پرمدال فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم/دو اتفاق خوشحال کننده

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ