علیه تب برفکی در فاز نخست؛

طرح واکسیناسیون دام‌ها ۷۵ درصد تحقق یافت

اقتصاد ایران: سازمان دامپزشکی کشور از تحقق ۷۵ درصدی هدف طرح واکسیناسیون دام‌های روستاییان و عشایر علیه تب برفکی در ۱۷ استان معتدل و سردسیر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا اسدی، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در فاز نخست طرح واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک و سنگین روستاییان و عشایر علیه تب برفکی، در ۱۷ استان معتدل و سردسیر کشور تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی افزود: در این طرح ضربتی، مقرر شد در فاز نخست، در گروه استان‌های معتدل و سردسیر نزدیک به ۳۰ میلیون رأس دام سبک شامل گوسفند و بز و دو میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین گاو، گوساله و گاومیش به طور رایگان علیه بیماری تب برفکی در بازه زمانی ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور امسال واکسینه شوند که به دلیل شرایط مختلف همچون وجود مسیرهای دشوار و تردد دام‌های عشایری، زمان عملیات واکسیناسیون تمدید شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این درصد عملیات واکسیناسیون می‌تواند ایمنی یکنواختی را در جمعیت دامی کشور ایجاد کند، اما برای برای پوشش بالای ۹۰ درصد جمعیت دامی این استان‌ها، طرح واکسیناسیون علیه تب برفکی تمدید شده است.

اسدی ادامه داد: برای واکسینه کردن ۷۵ درصد دام روستایی و عشایری تاکنون ۲۴ میلیون و ۱۵۰ هزار دز واکسن تولید داخل کشور تزریق شده است.

وی در عین حال بر آموزش و ترویج دامداران و افراد مرتبط با دام در کنار اجرای طرح واکسیناسیون تاکید و تصریح کرد: برنامه واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند از بیماری‌های دامی پیشگیری و آن را کنترل کند و شرایط بهداشتی، قرنطینه‌ای و امنیت زیستی نیز باید از سوی دامداران رعایت شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان در راستای کمک به طرح‌های واکسیناسیون دامی برای سطوح مختلف از جمله دامداران، روستاییان، چوب‌داران، دامپزشکان بخش خصوصی و کارکنان سازمان دامپزشکی، برنامه آموزشی و ترویجی برگزار می‌کند.

وی درباره اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی در استان‌های گرمسیر در قالب فاز یک، گفت: این طرح در ۱۵ استان گرمسیر کشور از ۳۰ مرداد آغاز و تا ۳۰ مهر ماه ادامه پیدا می‌کند.

اسدی پیش‌بینی کرد: در استان‌های گرمسیر کشور ۳۷ میلیون رأس دام سبک و یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سنگین روستاییان و عشایر به طور رایگان علیه تب برفکی واکسینه شوند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره تمدید این زمان، عنوان کرد: در اواخر مهر ماه پس از بررسی‌ها، ارزیابی‌های میدانی و رصد عملیات واکسیناسیون؛ در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ