در طول برنامه هفتم پیش‌بینی میشود؛

اجرای ۲۰میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور

اقتصاد ایران: سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اجرای ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در طول برنامه هفتم توسعه در عرصه‌های منابع طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسن وحید، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اجرای طرح‌های مختلف منابع طبیعی در طول برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: قرار است ۲۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری در عرصه‌های منابع طبیعی کشور انجام شود.

وحید یادآور شد: در طول برنامه هفتم توسعه، طرح‌های مختلف دیگری از جمله اجرای طرح‌های حفاظت و احیای مراتع، جلوگیری از روند افزایشی کانون‌های فرسایش بادی و کاهش ۲۰ درصدی فرسایش این کانون‌ها، اجرای طرح مدیریت جنگل‌های زاگرس با هدف افزایش ضریب ۲۰ درصدی حفاظت از این جنگل‌ها انجام خواهد گرفت.

به گفته وی، در این راستا طرح مدیریت جنگل‌های زاگرس در استان فارس اجرایی می‌شود.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مباحث منابع طبیعی به ویژه آبخیزداری اصلی‌ترین برنامه دولت است، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۲۳۸ پروژه منابع طبیعی به ارزش ۴۴۶ میلیارد تومان در کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها به صورت ویژه و با جدیت بیشتر در دستور کار بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته اجرا و تکمیل این طرح‌ها باید بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.

آبخیزداری؛ راهکاری مهم برای عبور از چالش‌ها

وحید با بیان اینکه اجرای درست پروژه‌های آبخیزداری یکی از مهمترین راهکارهای عبور از چالش‌ها و بحران‌های مختلف در حوزه منابع طبیعی است، اظهار کرد: با افزایش پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری علاوه بر حفاظت خاک و توسعه منابع طبیعی می‌توان به بهبود درآمد و اشتغال بومی‌های مناطق نیز کمک کرد.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر انجام پروژه‌های آبخیزداری جدید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با اولویت و به صورت ویژه در دستور کار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ