۲۸ و ۲۹ آذر امسال؛

دومین رویداد جایزه فناوری «نکست» برگزار میشود

اقتصاد ایران: دومین رویداد جایزه ملی فناوری نکست به منظور حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور ۲۸ و ۲۹ آذرماه در اصفهان برگزار می شود و مهلت فراخوان طرح‌ها تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  فن‌آفرینان، پیشروان زیست بوم فناوری هستند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند؛ از این رو کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد این زیست‌بوم می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده‌های نو این عناصر کلیدی محقق شود.

به منظور حمایت از ایده های نوآورانه فناوران و شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور دومین رویداد جایزه ملی فناوری نکست ۲۸ و ۲۹ آذرماه در اصفهان برگزار می شود. مهلت فراخوان طرح ها ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شده و ارزیابی و داوری طرح ها مهرماه تا آذرماه ۱۴۰۳ انجام می شود

مهمترین هدف این رویداد گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های پیشران است که در پیشرفت‌ها و نوآوری‌های امروز در حوزه‌های گوناگون و سیستم‌های مختلف پدیدار می‌شوند.

از دیگر اهداف این رویداد می توان به حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور و هم‌افزایی هم آفرینی و رقابت فن‌آفرینان کشور اشاره کرد.

موضوع نخست جایزه نکست ۱۴۰۳ «فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته» است که شامل استحصال، خالص‌سازی و آماده‌سازی عناصر نادر و نادر خاکی حوزه باتری، استحصال خالص‌سازی و آماده‌سازی عناصر نیمه هادی، استحصال عناصر ارزشمند از پسماند اسمز معکوس، سنتز رشد و فرآوری ترکیب‌های تک کریستال، تکمیل زنجیره ارزش حوزه نفت گاز و پتروشیمی و تولید محصولات پایین دستی، تکمیل زنجیره ارزش ساخت افزایشی مواد مصرفی و نرم‌افزار و استفاده از هوش مصنوعی روش‌های ساخت پیشرفته SPDT,Hp, HIP, SPS می شود.

موضوع دوم نیز «فناوری‌های اپتیک کوانتوم و میکرو الکترونیک» نام دارد و شامل محورهایی چون رشد بلورهای ساخت مواد و لایه‌های نازک اپتیکی، دوربین‌های فرا طیفی، لیزرها و نمایشگرهای دیودی، تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارسازهای مادون قرمز و مدارهای فوتونیکی یکپارچه و تکمیل زنجیره ارزش لیزرهای جوش و برش صنعتی و پردازش مواد، حسگرهای فوتونیکی چندمن<ره نسل جدید برای سامانه های هوشمند و ... می شود.

«زیست فناوری و پزشکی دقیق» موضوع سوم نکست ۱۴۰۳ به شمار می رود و محورهایی چون تراشه های کاشتنی ارتباط مغز و کامپیوتر، میکروالکترونیک، سلامت و مهندسی ژنتیک، تشخیص و درمان دقیق، پزشکی بازساختی، نمایه سازی و تشخیص های مولکولی، سلامت دیجیتال و تجهیزات پزشکی دقیق و پیشگیری، مراقبت و شکوفایی دقیق را شامل می شود.

جوایز برگزیدگان در هر موضوع عبارت است از؛ جایزه رتبه اول رویداد ۵۰ میلیارد ریال و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات، جایزه رتبه دوم رویداد ۳۰ میلیارد ریال و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات، جایزه رتبه سوم رویداد ۲۰ میلیارد ریال و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات.

طرح های ارسالی باید ویژگی هایی چون سطح آمادگی فناوری حداکثر TRL ۴ ، ایده های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری های نوظهور و نوآورانه، وجود بازار برای محصول نهایی را دارا باشند.

شرکت های منتخب مخاطب رویداد نیز باید حداقل ۳ محصول با سطح آمادگی فناوری حداقل TRL ۸ در سبد محصولات خود، فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان و همچنین دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل ۵ نیروی در بخش تحقیق و توسعه داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ