واکنش مثبت بورس به اظهارات همتی؛

شاخص کل بورس ۲۲ هزار واحد رشد کرد

اقتصاد ایران: شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۲ هزار و ۳۸۶ واحدی، به ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شاخص کل بورس امروز دهم شهریور ماه با رشد ۲۲ هزار و ۳۸۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۳۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان در بیش از ۱۲۵ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاژ، وامید و امین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۰ میلیون ورقه به ارزش ۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان در ۹۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۱۱۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای شگویا، آریا و فزر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بپاس، زماهان و شکام بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

عزم دولت برای بازگرداندن اعتماد به بورس

گفتنی است، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد با تاکید بر عزم دولت برای بازگرداندن اعتماد به بورس گفته است: این کار با مجموعه‌ای از اقدامات محقق خواهد شد مثلاً اگر تصمیماتی بخواهد گرفته شود که تصمیمات میان مدت سرمایه گذاران در بورس را تحت تأثیر قرار دهد، حتماً با آن مخالفت خواهم کرد و باید این اعتماد را برگردانیم، در غیر این صورت اصلاً رشد اقتصادی ۸ درصد معنا نخواهد داشت.

وی با اشاره به تأمین مالی ۹۰ درصدی از بانک‌ها تاکید کرده است: بازار سرمایه سهم کمی از تأمین مالی دارد و طبیعی است که وقتی مردم به بازار سرمایه بی اعتماد می‌شوند، این شرایط پیش می‌آیند. ما نباید ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را بالا ببریم و متأسفانه این اتفاق افتاده است؛ تصمیمات خلق الساعه چه در بازار پول و چه در قیمت گذاری محصولات بورسی مضر است، تلاش می‌کنیم که این‌ها را برداریم و اجازه دهیم مردم با طیب خاطر سرمایه گذاری کنند.

همتی با بیان اینکه سود میانگین شرکت‌های بورسی به نصف کاهش یافته، گفته است: قطعاً برای بازگرداندن اعتماد به بورس تلاش می‌کنیم و در این مورد در دولت پافشاری خواهم کرد تا حادثه‌ای که در بورس اتفاق افتاده دیگر تکرار نشود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ