یک اصلاحیه در ؛

مصوبه لغو ویزای گردشگری ایران و تاجیکستان

اقتصاد ایران: سفیر تاجیکستان در ایران گفت: بعد از اعلام خبر لغو ویزای سفر به تاجیکستان این اشتباه شد که لغو ویزا فقط برای مسافران از شهر تهران به دوشنبه انجام شده درحالی که باید این مصوبه اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اواخر سال پیش اعلام شد که تاجیکستان قصد دارد تا ویزای گردشگری خود را برای ایرانی‌ها لغو کند. اما این اتفاق با وجود توافقات دو طرف، میسر نشد، تا اینکه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ لغو روادید میان دو کشور اجرایی شد. حالا مسافران ایرانی می‌توانند از تهران به دوشنبه در مدت یک ماه سفر کنند بدون اینکه ویزا بگیرند یا هزینه ویزا بدهند.

اما یک مشکل وجود دارد. برای سفر به تاجیکستان پرواز هم از تهران وجود دارد و هم از مشهد. بنابراین تکلیف مسافرانی که از مشهد به شهر دوشنبه سفر می‌کنند چیست؟ در این باره سفیر تاجیکستان در حاشیه مراسم آغاز سفرهای بدون ویزا و نشست مشترک بین فعالان گردشگری دو کشور که در سفارت تاجیکستان در ایران برگزار شد، به خبرنگار مهر توضیح داد: کسی که تصویب نامه را امضا کرد به جای اینکه بنویسد لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان انجام شده، نوشته بین تهران و دوشنبه انجام گرفت. الان از مشهد به دوشنبه پرواز وجود دارد و مسافرانی که از مشهد به دوشنبه می‌روند باید ویزا بگیرند ولی اگر از تهران به دوشنبه بیایند ویزا نمی‌خواهند. این یک اشتباه بوده است. اما دوستان وعده کردند که با روی کار آمدن دولت جدید، این اصلاحیه انجام شود تا مسافران از هر شهری که به دوشنبه می‌روند نیازی به گرفتن ویزا نداشته باشند.

وی گفت: الان سه پرواز بین دوشنبه و تهران و یک پرواز بین مشهد و دوشنبه برقرار هست اما قرار شده تا تعداد پروازها بیشتر شود. در نظر داریم پرواز از شیراز و کیش هم به سمت دوشنبه برقرار شود.

هر سال حدود ۷ تا ۸ هزار نفر از ایرانی‌ها به تاجیکستان می‌روند که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر از آنها با هدف گردشگری سفر می‌کنند. تعداد تاجیک‌هایی که به ایران می آیند هر سال حدود ۵ هزار نفر است. هدف قسمت اعظمی از آنها سلامت، زیارت و بازدید از آرامگاه‌های مشاهیری مانند حافظ سعدی و عطار و خیام و کمال خجندی است ولی بیشترین هدفشان گردشگری سلامت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ