چه میزان قهوه برای قلب مضر است؟

اقتصاد ایران: صبح که با کسالت از خواب بیدار می‌شوید شاید فکر کنید یک قهوه برای شروع روز خوب است، اما پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد کافئین پیامدهای ناگواری برای قلبتان دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،صبح که با کسالت از خواب بیدار می‌شوید شاید فکر کنید یک قهوه برای شروع روز خوب است، اما پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد کافئین پیامدهای ناگواری برای قلبتان دارد. یافته‌های جدید دانشکده پزشکی زیدُس هند نشان می‌دهد که نوشیدن منظم بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز، خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. طبق گزارش «کلینیک مایو» ۴۰۰ میلی‌گرم قهوه معادل چهار فنجان قهوه دم‌کرده، ۱۰ قوطی نوشابه یا ۲ نوشیدنی انرژی‌زاست.

   دردسرهای کافئین

  نویسندگان این پژوهش می‌گویند که کافئین بر سیستم عصبی خودکار بدن، که ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌کند، تاثیر می‌گذارد و به قلب و سایر بخش‌های بدن فشار وارد می‌کند. «فشار خون بالا» خطر بیماری‌هایی مانند حملات قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، آنوریسم و بیماری مزمن کلیوی را افزایش می‌دهد و اغلب به نام «قاتل خاموش» شناخته می‌شود. کافئین ماده‌ای محرک است. دکتر جیمی آلن، دانشیار فارماکولوژی و سم‌شناسی از دانشگاه ایالتی میشیگان، در گفت‌وگو با یاهو‌لایف تاکید کرد که مصرف کافئین ضربان قلب را افزایش می‌دهد، ریه‌ها را باز می‌کند و همچنین باعث افزایش هوشیاری می‌شود. براساس همین تاثیرهاست که افراد در آغاز روز سراغ قهوه می‌روند. طبق گفته کلینیک مایو، کافئین فشار خون را نیز موقتا افزایش می‌دهد. طبق پژوهش اخیر، مصرف کافئین در افرادی که منظم قهوه نمی‌خورند نیز ممکن است موجب افزایش موقت فشار خون شود زیرا بدن افرادی که منظم کافئین مصرف نمی‌کنند در مقابل این محرک مقاومت کافی کسب نکرده است. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا برخی از افراد با چنین وضعیتی مواجه می‌شوند.

  چه میزان کافئین بیش‌ازحد به شمار می‌آید؟

دکتر برینا کانر، متخصص طب خانواده، به «یاهو‌لایف» می‌گوید که سازمان غذا و داروی ایالات متحده مصرف کافئین بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم در روز را توصیه نمی‌کند. هر میزانی فراتر از این مقدار بیش‌ازحد است و ممکن است علایمی مانند سردرد، تحریک‌پذیری و اضطراب را به دنبال داشته باشد. دکتر مارکوس هم معتقد است که مشخص کردن مقدار مشخصی برای مصرف قهوه کار دشواری است، زیرا سرعت تجزیه کافئین با توجه به تنوع ژنتیکی بسیار متفاوت است. به گفته مارکوس، افرادی که منظم کافئین می‌نوشند دربرابر اثرات آن تحمل بیشتری دارند. برای مثال، فردی که زیاد کافئین مصرف نمی‌کند ممکن است پس از نوشیدن یک اسپرسو احساس بدی پیدا کند اما کسی که منظم کافئین مصرف می‌کند ممکن است پس از نوشیدن چند فنجان قهوه کمترین تاثیری را احساس نکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ